Åktur

Igår gick jag hem efter lunchen för jag var tvungen att vara i nynäshamn senast klockan fem och skriva på ett papper på kommunen, och eftersom jag skulle äta middag hos mamma så åkte jag direkt efter lunchen. Men jag råkade ta ett för tidigt tåg från tumba, så fick sitta och vänta i älvsjö från 13.08 till 13.31.. haha men men..

När jag kom fram till nynäshamn gick jag till apoteket och köpte nya järntabletter eftersom jag tog den sista på morgonen. och sen gick jag och köpte en cd-skiva så patrik kunde bränna ner inDesign åt Suff. Sen gick jag till kommunen och skrev på det där pappret och sen var det bara att gå till bussen. Eftersom jag hade bestämt med mamma att hon skulle hämta upp mig i vårsta på vägen hem från jobbet, var jag ju tvungen att vara där till 16.00.

Strax innan porthus skrek chaffören "HEEEELVEEETEE!!" och tvärnita, efter en sekund hörde man duns. När hon fått stopp på bussen så hoppa hon ut och utbrast "FYYYYYFAAAN!!" och slängde sig in i bussen igen och sa "det var bara ett rådjur som jag råka köra på, så vi blir stående ett tag."
Hon hade sett att det hoppade ut ett rådjur på vägen och tvärnitat, problemet var bara att det kom ett efter som hon inte kunde missa. Hon träffade rådjuret vid bogen och huvudet och sen körde högra framdäcket över rådjuret. Det som var jobbigast var nog tvärniten, själva "smällen" kändes inte, den hördes bara.

Det komiska är att jag frågade mamma för några veckor sen hur det känns att krocka med ett rådjur med en buss. Nu har jag ju fått svar på det. ;D

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback