Mitt älskade barn

Gud vad irriterande. Igår var jag på rutinkontroll hos Bertil och han sa att min mage knappt växt någoting sedan vecka 26 och nu är jag ändå i vecka 32. Så han skickade mig till södertälje sjukhus för att göra ett ultraljud och se så att det inte var något fel på barnet.
Han har alltid sagt att det är en jätte liten bebis men det kan jag säga med säkerhet att det inte är.
För enligt ultraljudet är barnet lika stort som medel för en svensson och väger till och med 1% mer än medel. Sug på den Bertil!!!
Barnet har lagt sig med huvudet neråt med näsan åt höger, så den pillar mig på revbenen så fort den rör på sig. Eller pillar och pillar var väl milt sagt, Sparkar med ett stort S får man väl säga. Är alldeles öm på högra sidan nu ikväll..

Men det känns så underbart och veta att allt är som det ska och att barnet får tillräckligt med näring, eller det måste den ju få eftersom den ändå väger mer än medel.
Den lilla krabaten väger 2020 g just nu. Det är en stor pojke eller flicka nu. :)

Mamma längtar efter dig, men du får inte skynda på för det, för du får inte komma innan februari. Helst inte innan den 21.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback