En hemsk dag

Idag mötte jag Carolin och Emelie i nynäs för att gå till mammagruppen, men tror ni inte att det var inställt idag bara för det? Typiskt! Så vi gick ner till hamnen och jag köpte en dricka och försökte få tyst på Filippa som skrek för glatt livet. Men klockan var bara 13.30 så hon kunde inte få dropparna än, var tvungen att vänta till 14.00. När klockan var 14.00 fick hon äntligen dropparna och jag visste inte vart jag skulle ta vägen för att mata henne eftersom hon skrek som hon gjorde. Carolin och Emelie åkte hem till Carolins mamma och där stod jag kvar och visste inte vad jag skulle göra. Ringde Patrik och då somnade hon minsan. Bestämde att jag skulle chansa på att ta tåget 14.07. Jag ställer mig på trappan in till tåget, kollar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig innan jag bestämmer mig för att testa själv. Då hör jag "se upp för dörrarna, dörrarna stängs" och mycket riktigt så börjar dörrarna stängas.. och där står jag på tåget med barnvagnen utanför tåget. I ren panik fick jag slänga mig ut från tåget för att inte klämas mellan dörrarna. Och det värsta var ändå, att han som ropade i högtalaren stod och tittade på mig. Hur jävla taskig får man vara liksom?!
Hade fortfarande Patrik i telefonen och jag berättade var som precis hänt och han ringde till sl för att klaga.

Idag har min klänning kommit som jag beställde i söndags. Så ska se om jag kan ta mig till ica för att hämta ut den också. Är så nyfiken på hur den ser ut i verkligheten och hur den sitter på mig. Hoppas att den sitter bra så jag kan ha den på dopet.

Nää, nu ska jag gå och se om man kan få liv i lillskrutten som fortfarande sover. Hon har inte ätit än efter att hon fick dropparna där vid 14.00, så hon kunde ju inte varit så hungrig som det lät som hon var.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad sööt din dotter är =)

Postat av: Anonym

schyssta vänner du har som lämnar dig ensam med skrikande dotter =( men tur att det styrde upp sig iallafall!

2007-04-12 @ 19:57:40
Postat av: Anonym

hoppas sl tar tag i detta, har hänt andra mammor med vagn och det är inte kul! hoppas du slipper sådant i framtiden. din dotter är en fin pärla hon :D

2007-04-13 @ 21:31:15

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback