En tisdag hos Terri och Lippa

Imorse var jag och vägde Filippa på familjecentralen, hon börjar bli en stor klump nu. 5320 g och typ 58 lång (hon ville inte mäta henne idag så jag gissar på att hon är 58 lång för hon brukar växa 1 cm i veckan). Sen nästan direkt efter det så fick man bege sig till MVC i nynäs för efterkontroll. Usch säger jag bara! Själva undersökningen gjort väl inte speciellt mycket, men det gjorde ont efter åt. Och sen är det väl inte speciellt trevligt att ha en gammal gubbe som räknar ner dagarna till pensionen mellan benen. "Jomen, är ser det fint ut!" Jo, man tackar, men sånt vill man inte höra av en gammal gubbe, spelar ingen roll om det är hans jobb.

Sen kom pappa och hämtade mig så åkte vi till min faster för att byta styrlederna på volvon. Medan pappa och Kimmy höll på med bilen satt jag inne i värmen och gosade med Lippa och pratade med min faster. Hon bjöd mig på hamburgare, det var gott det. Och inte nog med det, jag fick kladdkaka också!
På vägen hem tänkte vi svänga förbi babyproffsen fast det blev så sent och det var redan dags för mat för lillskrutten. Men hon sov ju bara så man kunde ju inte sitta och vänta på att hon skulle vakna, vilket hon gjorde lagom tills vi kom hem. Så får se om jag kan komma dit någon annan dag med mamma istället, innan den 29 april. Fast jag måste fixa en dinapp med ett mindre hål i innan fredag för då ska Filippa vara hos sin farmor en stund på kvällen medan vi ska på fest. Så ska börja pumpa ut mjölk redan ikväll så jag får ihop ungefär 300. Och dinappen som vi har, har så stort hål så det rinner på för fort.

Nää, nu ska jag testa pumpa ut lite.. måste ju passa på mellan hennes mål, för pumpar jag direkt efter hon ätit rinner det inte på så bra och pumpar jag ut precis innan hon ska äta får hon ju äta i flera timmar för att bli mätt :p

Kommentarer
Postat av: Johanna

Först vill jag säga GRATTIS! Har hittat till din blogg idag och har läst igenom en del av det du skrivit. Du har verkligen en underbart söt dotter=D

Postat av: suffih

haha mamma therese på hugget :) Din farmor e säkert suuper glad :D
hoppas det går bra med Filippa.

2007-04-10 @ 23:20:22
Postat av: Emelie

Såg att du också ska till mamma gruppen imorgon=) Vad kul!
Ha det bra så ses vi imorgon;)

2007-04-10 @ 23:28:49
URL: http://ungmamma15.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback