Fredag + ett svar

Idag blir Filippa två månader. Stor flicka nu ju. Nu är det bara en månad kvar till hennes dop. Så snart måste alla ha svarat om dom ska komma eller inte.
Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag, känns som att det inte är så roligt väder ute (har inte kollat ut än). Men måste till ica och köpa en ny napp eftersom man bara ska ha samma en månad, och jag tror att hon haft samma lite längre än en månad nu. Så tycker det är ganska smart att byta på hennes två månadersdag för ¨då vet jag ju exakt när hon haft den en månad :p
Filippa verkar ha fått in sina sovrutiner på nätterna nu. I några veckor nu så har hon somnat runt tolv och vaknar första gången mellan fem - sju. Lite olika på hur bra hon sover eller hur mycket hon åt innan hon somna för natten. Så man blir lite bortskämd - men det gör inget :D

Och så ett svar till då!


tack för svar :)ah okej, ville bara kolla så jag hade fattat rätt. förstår att du hellre vill vara med din filippa än ute och dricka :) hur kände du att det var riktiga värkar och inte bara förvärkar oså? tycker det verkar svårt att veta.. :P kram therese.

Tro mig du kommer märka när dom riktiga värkarna sätter igång. Jag var också orolig över det där för jag kände inte mina sammandragningar som jag hade i slutet på min graviditet. Detvar min svärmor som sa till mig att hon trodde att jag hade en sammandagning och kände på min mage och då var den stenhård i en minut typ. Men när sammandragningarna började komma med sju minuters mellanrum så började jag känna dom, antagligen blev dom så pass starkare då. Men jag åkte aldrig in till förlossningen pga värkar, det var pga en blödning. Och var tvungen att stanna kvar där över natten. På kvällen efter att jag blivit inskriven började dom riktiga värkarna. Jag låg i sängen och skrivade på mig med jämna mellanrum. Fick så jäkla ont i magen. Och när jag skulle äta middag så kom värkarna typ med bara något mellanrum så jag satt bara och petade i maten, det gick absolut inte att äta. När jag kom in på mitt rum igen rinde jag efter sköterskan för att få alvedon men dom kom med en CTG apparat och beslutade om att flytta över mig till förlossningsrummet istället. Men under natten avtog allting och på morgonen tog dom hål på hinnan och bara efter en minut hade jag värkar med en minuts mellanrum typ. Och då gjorde det så pass ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, sa till min mamma att jag inte ville vara med längre. Och jag fick lustgas.

Men nog pratat om min förlossning, jag ville bara beskriva för dig hur jag visste att det var rikigta. Man känner det på sig. På mig gjorde det ont bak i ryggen och ner mellan benen typ.. det gjorde skit ont i "musbenet" som jag kallar det (vet inte riktigt vad det heter).
Hoppas du fått ett någorlunda bra svar i alla fall. :)


Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback