Fredag och svar på en fråga

Börjar med at svara på en fråga.

Vad menade du med att Filippa egentligen skulle bli två? Nyfiken...

Jo, jag satt i bilen och väntade på Patrik när jag plötsligt kände att det blev alldeles blött. Kände på byxorna och det var dyngsurt. Så fort jag kom hem gick jag på toaletten för att kolla och byta både trosor och byxor. I trosorna låg det en slembobba, som var brunröd och ungefär en centimeter gånger en centimeter stor. Jag ringde till Bertil (min barnmorska) och frågade honom. Han tyckte jag skulle åka till Huddinges gynakut för han trodde det var ett  missfall. Så mamma och pappa kom och hämtade mig så åkte vi dit. Efter några timmars väntande fick jag äntligen komma in till läkaren som gjorde ett vaginalt ultraljud och Filippa mådde utmärkt men var lite liten bara. Det var egentligen 14+0 men ultraljudet visade 13+2 eller något sånt. Hon sa att det troligen varit tvillingar och kroppen stötte bort den ena nu eftersom den inte växt.

Nu till dagens inlägg.
Jaha, då har man kommit hem från BVC och ätit lunch då. Min lilla fröken är inte så liten längre. Hon väger 5860g och är 61,4 cm lång. Det är inte konstigt att 56 börjar strama. Marie ville se om hon lyfter på huvudet om man lägger henne på mage och det gjorde hon ju såklart. Men efter ett tag blev hon arg för hon kom ingenstans. Hon tog tag i pappret hon låg på och försökte dra sig fram. Så söt så!
Den 25 maj är det dags för första sprutan, usch! Jag har ingenting emot sprutor, men jag vet att Filippa kommer bli ledsen och vara gnälligare under dagen. Men det är väl sånt man får ta eftersom sprutan är något som alla får vid tre månaders ålder.

På vägen hem från BVC så var 783 en halv timme försenad. Hur roligt är det då?! Stannade till i Ösmo centrum och handlade lite grann. Middag till i kväll och så lite lunch. Rostbiff sallad till lunch - det var smaskens! Och Kycklingsbitar till middag. Och så hyrde jag Djävulen bär prada och köpte lite godis. Myskväll!


Kommentarer
Postat av: sara

snygg design!

Postat av: Carro

Tackar : )

2007-04-27 @ 15:52:37
URL: http://KissOfDeath.blogg.se
Postat av: klara :D

hon är så söt :D
vad heter filippa i sista namn ?

2007-04-27 @ 18:43:26

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback