Lördag

Igår var jag jätte duktig om ni frågar mig. Först städade jag i två timmar. Plockade undan över allt, dammade, tvättade och fixade med disken i köket. Fick i hop hela sex påsar med skräp - fyyy! Sen på kvällen bakade jag en jätte god paj. Den smakade sommar, hur underbart är inte det liksom?!
Och idag har jag inte varit sämre än igår inte, idag har jag dammsugit och torkat golven. Och så lagade jag faktiskt middagen idag. En kycklinggryta som jag hitta på själv när jag var i affären. Jag tyckte den vart asgod, men verkade inte som att Patrik tyckte det var speciellt gott eftersom han bara petade i maten.. men men!
Och imorgon efter vi har varit hos min farbror ska mamma, pappa och Camilla äta middag här med oss, men vet fortfarande inte vad vi ska bjuda på. Det ska ju helst vara något som alla fem tycker om. Kommer säkert på något nån gång.

Filippa har verkligen börjat sova underbart på nätterna. Hon somnade runt tolv igår och vaknade vid halv åtta imorse. Det är ju som en dröm. Det värsta är bara att rätt som det är kommer hon inte nöja sig med att inte äta på nätterna, då kommer hon börja vakna runt tre eller något sånt. Men får hoppas på att det inte är förän hon blir lite äldre i alla fall.

Hum.. undra vad man ska göra ikväll då? Ska nog sätta mig och kolla på disneydags snart, sen typ på nyheterna, postkodmiljonären och pokerfejs. Sen vet jag inte om jag ska kolla på Som man bäddar.. eller sing along?! Vill se båda två haha.. Sen vid elva typ kommer lilltjejen vilja ha mat och sen är det bara att somna. En perfekt lördag om ni frågar mig. :)

Just nu ligger Filippa och sover i sin egen säng. Hon har inte sovit där på ett tag så blev ganska förvånad att hon inte vaknade när jag la ner henne där. Så är lite extra glad över det. Äsch, känns som jag bara skriver massa blaj blaj för att skriva så slutar nu. haha


Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback