Söndag

Just nu ligger min lilla prinsessa och sover på Patriks mage. Så sött så! Om en halv timme är det dags för mat igen för lilltjejen. Sen kommer mamma, pappa och Camilla och hämtar oss vid två halv tre och då bär det av till min farbror som fyller år - grattis till honom! Min farbror och hans fru har fortfarande inte träffat Filippa så ska bli kul och se vad dom tycker.
Igår kväll kom Patrik äntligen på vad vi ska bjuda på för mat idag - korvstroganoff med ris. Och till efterrätt blir det min somriga paj - mums filibabba!

Och ikväll ska mamma och jag göra avtryck av Lippas ena fot. Ville gjort det för länge sen egentligen, men det har inte blivit av eftersom vi inte har några saker att göra det med. I fredags bestämde mamma och jag att nu kan vi inte vänta längre, hennes fötter har redan växt så pass mycket nu. Så idag ska vi göra det med färg och papper. Och sen efter det ska hon få bada.  Inte bara för att hon ska kletas ner med färg, utan för hon luktar lite spya. Men man kan ju inte bada henne varje gång hon spytt för då får vi bo i baljan vilket inte lockar mig direkt.

Jag har läst lite i Emelies blogg (ungmamma15) och förstår inte varför alla bryr sig så mycket om att Wilma nästan bara har rosa kläder på sig! Då har jag bara en fråga till er som klagar, har ni någongång gått och kollar på babykläder till tjejer någon gång? Nää, jag misstänkte väl de, för hade ni gjort det hade ni vetat att i stort sätt allt är rosa till tjejer. Sen att jag har valt att använda lite killkläder till Filippa är för att vi fått det begagnat av en bekant. Annars skulle Filippa också bara ha rosa på sig.

Kommentarer
Postat av: carro

tack så mycket lite i efterskott !:)


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback