Svar på två frågor

hej. det med att du inte får dricka när du ammar,stämmer väl inte riktigt.. eller? vad jag alltid har hört är att man skall pumpa ut mjölk då när någon skall sitta barnvakt åt sin bebis,men sen kan man dricka om man vill de, men då när man kommer hem sen på kvällen så måste man pumpa ur bröstena så all alkohol blandat med mjölken kommer ur bröstena. men dagen efter kan man amma som vanligt. eller? jag skall snart få en liten knodd jag med, längtar. ps,gillar din blogg mkt. therese

Jo, visst man kan ju dricka om man gör så där som du säger. Men det har jag ingen lust med. Jag är hellre hel nykter så länge jag ammar så finns det ingen risk alls att Filippa får i sig någon alkohol. Jag är hellre på den säkra sidan och jag tycker att det är mycket roligare att umgås med Filippa än med folk som bara dricker för drickandes skull. Tack så mycket att du gillar min blogg och grattis till graviditeten :)

tycker du det är läskigt att mata henne inpublic?

Neej det är inte läskigt. Till en början kändes det lite konstigt, kändes som att alla kollar på än och dömmer än efter hur man gör och så vidare. Men efter ett tag så känner man sig bekväm i sin mamma roll och bryr sig inte vad andra tycker om än. Och så länge man ammar ser jag brösten som redskap till mat inte något sexuellt.

Kommentarer
Postat av: therese

tack för svar :)ah okej, ville bara kolla så jag hade fattat rätt. förstår att du hellre vill vara med din filippa än ute och dricka :) hur kände du att det var riktiga värkar och inte bara förvärkar oså? tycker det verkar svårt att veta.. :P kram therese.


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback