Onsdag, små äventyr

Idag har jag och Lippa varit ute på lite äventyr. Jag hade ingen lust att bara sitta hemma och glo när det ändå var ganska fint väder. Visst det var lite små kallt, men solen tittade ju i alla fall fram. Så vi klädde på oss efter vädret och gick mot bussen. När vi kom ner till centrum och kommit av bussen så såg jag att Tessan och Cissi stog vid den busshållsplatsen som jag skulle till. Vilket trevligt sammanträffande! Vi kramades och dom föll direkt för Lippas charm, och vem gör inte det liksom?! ;)
Vi lyckades hinna prata en massa trots att dom inte skulle speciellt långt med bussen. Dom gick av och jag fortsatte mot Hallunda men en trött Lippa i vagnen. Hon vägrade att ligga ner eftersom då kunde man ju råka somna och envisades med att sitta i vagnen. Strax efter alby centrum somnade hon sittandes och jag fälde ner sittsen så hon fick ligga och sova en söt sömn.
När jag kom till Hallunda stod Camilla, Sandra och Natti där och väntade på oss. Dom hade nämnligen lite mer än en timmes håltimme. Vi gick till våran gamla skola, där vi gick i grundskolan, och hälsade på. Det var riktigt roligt att träffa alla gamla lärare som man haft. Bengt började direkt prata om olika SO grejer, han ville förbereda sin blivande elev redan nu. HAHA! Och mot Roger lipade och skrattade Lippa bara hela tiden. Alla andra lärarna kollade hon bara konstigt på.

När jag gick till bussen för att åka tillbaka till Tumba igen så kom det fram en tant och sa att hon tyckte jag hade en häftig och otroligt härlig färg på vagnen och att hon stått och kikat på min tatuering som hon tyckte var grymt fin. Det är ju alltid roligt med komplemanger. :)
När jag kom till Tumba igen gick jag förbi kommunhuset för att se om Charlotta var där, men hon var på möte hela dagen inne i stan så då blev det inget med det. Tänkte att hon skulle få sett en vaken och stor Lippa, för förra gången var Lippa bara runt en månad gammal och låg bara och sov i vagnen hela tiden.
Men eftersom hon inte var där gick jag direkt till centrum istället och kollade efter en höstjacka, skor/tosser och någon pyjamas till Lippa. Men handlade ingenting för vill kolla runt lite mer i andra affärer för att få det som jag tror blir bäst. Men hittade i alla fall en fin jacka på Kappahl som jag skulle kunna tänka mig. Men ska i alla fall kolla på Cubus och sådär först. Har i alla fall en liten fleecetröja/jacka till lill tösen just nu så det är ingen panik.

Ja, men det var väl min och Lippas underbara dag. Vi har haft riktigt roligt och trevligt faktiskt. Hon har suttit och "snackat" i vagnen nästan hela tiden. Det låter ungefär "ble ble ble" och frågar man vad hon pratar om eller vem hon pratar med så tittar hon på en och skrattar. Min lilla trollunge!

image112
Här är en bild på Lippa i vagnen på väg mot våra små äventyr.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Söta Lippa med sin söta mamma ;)

2007-08-30 @ 08:53:30
Postat av: Mikaela

Hehe nice ;D

2007-08-30 @ 08:57:31
Postat av: kusifinen din

Åh, då mysigt att hon kan ha och att ni använder den fina fleasen! :) Nea blev ju för stor på en gång!... Saknar er sötnosar! kramar


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback