Söndag, lite grejer

Oj nu har det inte blivit något skrivet på ett tag. Har liksom inte orkat eller haft riktigt tid att sätta mig ner och skriva. Men ändå har jag inte gjort speciellt mycket. Haha hur det nu går till?!
Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde i torsdag, om jag minns rätt så skulle jag Camilla och Lippa åka till Södertälje så Patrik fick umgås med Lippa en stund, men när vi precis hoppat på bussen ner till centrum så sa Patrik att han inte ville längre. Så vi åkte ner till centrum i alla fall eftersom vi precis hoppat på bussen och så gick vi runt lite i affärerna. Camilla köpte typ en läppglas och sen åkte vi hem igen.


I fredags var jag så fruktansvärt rastlös så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Mamma blev bara irriterad på mig eftersom hon hade ju ändå jobbat hela dagen och kände inte samma behov av att hitta på något. Men det slutade i alla fall med att Camilla och jag gick ner till gula villan och hyrde sex filmer. Men två stycken vara bara SKIT!! Vi skulle börja kolla på en av filmerna (skit i vad den heter, för minns inte) som vi trodde var en svensk. Men nej, den var på franska. Och franska om något språk är ju hur jobbigt som helst att lyssna på när det är på film. Tycker i alla fall jag och Camilla. Så efter bara någon minut kollade vi på varandra och sa "vi tar nästa film". Så vi tog nästa i högen och den var också en SKIT film. Vi kollade lite konstigt på varandra och undrade var det var för konstig film. Vi trodde att det var en komedi eller i alla fall drama vi hade hyrt, men det liknade en dokumentär. Och när vi kollade på baksidan, vilket vi inte gjorde i affären, så var det det också. Så då var det bara att ta NÄSTA film. Tredje gången gilt?!
Som tur var så var det en bra film. Men jag hann inte se hela för Lippa var trött och ville äta för natten. Och jag går alltid ner i vårat rum och matar henne när det är sista målet. Bara för att ha rutiner liksom.

Och igår på dagen åkte mamma, jag, Camilla och Lippa till Ikea och kollade lite. Jag köpte två leksaker till Lippa och en lampa till mig.
På kvällen var vi hos min moster och åt middag. Det var riktigt trevligt faktiskt, och massa god mat. Tror jag åt närmare fyra grillspett och massa potatissallad. Och efter det massa godis och glass.
När vi kom hem satte jag på den där filmen som jag aldrig hann se klart med Camilla, men hann inte se klart den nu heller. När Filippa somnat la jag ner henne i sin säng och sen la jag mig ner och fortsatte kolla på filmen. Tror jag såg högst en kvart sen somnade jag. Men klockan var ändå närmare 01.00 då.

Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Och kommer nog inte göra det heller. Fick mail från Babak som sa att han ska lägga upp hemsidan till etjänster och sånt i helgen så ska väl se om den kommit upp senare. Då ska jag sitta och kolla runt och pilla lite med den. Sen blir det väl en filmkväll i kväll med. Antingen Beck - okänd avsändare eller den där filmen som jag aldrig lyckas se klart.

Här har vi en busig Lippa, bilden är tagen i morse så den är nästan så färsk som den kan bli. Hon har börjat med att försöka ställa sig i kryppositon, men problemet är fortfarande att hon inte kommer någonstans. Möjligtvis ett steg bakåt, fast det är framåt hon vill. Det är inte lätt när man är liten! :p

image99


Kommentarer
Postat av: kusifinen din

Gosig bild! Stor hon ser ut att ha blivit nu! :D Ni bara myser o myser ni! Som tur är har vi också kunnat göra det med Nea här hela veckan! :)
Hoppas allt är bra!
kram kram

Postat av: Mikaela

Franska filmer suger :)

2007-08-06 @ 10:48:13

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback