Tisdag, falskhet och ärlighet

Jag brukar inte direkt tycka illa om personer, speciellt inte utan anledning. Visst man kan ha lite svårt för vissa personer, men det är enligt mig egentligen inget illa menat. Personligheterna kanske helt enkelt inte stämmer överrens med varandra. Antingen är man bara för lika varandra eller alldeles för olika. Men något som jag absolut inte tycker om, det är falska människor. Jag är verkligen allergisk mot all form av falskhet. Det verkar vara ganska omöjligt att komma ifrån det helt, men jag gör så gott jag kan för att undvika personer som jag vet lever på att vara falska. skitsnack verkar vara deras motto. Medan mitt är att alltid vara ärlig, och tala sanning. Sen om man inte riktigt berättar hela sanningen är en helt annan historia.
Visst, alla säger säkert något taskigt om personer någon gång, men det är skillnad på den som "råkar" säga något taskigt någon gång och den som snackar skit om en så fort man inte är där.
Om man bara pratar illa om en person när den inte är i närheten, varför ska man då vara kompis med den? Då gillar man väl uppenbarligen inte den personen.

Nu undrar säkert alla varför jag skriver allt det här. Jo, jag behöver nämnligen ventilera lite grann. Jag har tröttnat på att en person ena stunden är bästa kompis med mig för nästa sekund bli svart i ögonen och spotta ut den ena elakheten efter den andra. Jag tycker inte att vänskap riktigt fungerar så. Om man nu kan kalla våran relation vänskap utan att smutskasta ordet vänner.
Nu låter jag säker väldigt taskig, men då får jag göra det för jag har väldigt svårt för att acceptera det här beteendet både mot mig och mina kära.
Jag vill inte säga att jag hatar dig (för det gör jag inte), men jag ogillar ditt beteende så enormt mycket att jag emellan åt bara vill spy!
Jag hoppas alla respekterar att jag väljer att inte namnge personen. Jag står självklart för allt jag skriver men jag tycker inte att alla behöver veta vem personen är.

Nu ska resten av inlägget handla om en annan person som jag inte heller tänker namnge, men jag kallar personen kaktus (första ordet som jag kom att tänka på). Trots att det här kommer vara positivt så väljer jag att låta personen vara anonym, eftersom jag inte bett om tillåtelse att hänga ut personen i min blogg. Fast tror inte kaktus skulle bry sig egentligen, men i alla fall. Och jag känner att jag samtidigt måste få skriva att jag uppskattar den här personen så enormt.
Någonting som jag tycker om är personer som är raka och ärliga. Som alltid vågar vara sig själva och står för vad dom tycker och tänker.
Och just precis så är den här personen. Jag har inte kännt kaktus speciellt länge, men det känns som vi känt varandra i en halv evighet. Just nu trivs jag underbart i personens sällskap och jag vet inte egentligen varför, kanske för att kaktus är så lätt att prata med. Lyssnar alltid på vad man säger och kommer alltid med något knasigt svar som får en att le även om man bara vill gråta. Jag behöver egentligen bara tänka på kaktus så kommer ett leende krypande över mina läppar. Det kallar jag verkligen en lyckad vänskap!
Flera gånger har kaktus sagt saker som vem som helst hade fått mig att bli sur eller irriterad över, men istället ger jag igen och skrattar åt det. Om jag ska vara ärlig tror jag att det kommer krävas mycket för att vi ska bli sura eller irriterade på varandra. För båda trivs så pass bra med varandra (och ja kaktus har sagt det också). Båda två hatar att bråka och tar hellre en diskussion om saken. P e r f e k t , då kommer vi nog aldrig bråka om vi följer det! Synd att jag inte hittade dig tidigare, men bättre sent än aldrig. Men i och för sig, hade vi träffats för några år sedan kanske vi aldig hade fått det här. Tycker om dig massa kaktus! <3

image110


Kommentarer
Postat av: therese

fint skrivet, håller med dig helt. mer bilder på lippa o dig?:) de e kul att läsa o kolla dina bilder.kram

Postat av: Mikaela

Kaktus ^^
Bra Tess, man måste ventilera, annars spricker man :O

2007-08-28 @ 16:46:44

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback