Torsdag, äventyr och en drömprins

Idag har vi varit på lite äventyr igen. Vid tjugo i två gick Lippa och jag till bussen för att ta oss ner till centrum. På bussen möte Lippa sin drömprins. Det var redan en vagn på och direkt när jag hoppat på så började dom spana in varandra. Strax innan jag vi var framme vid centrum fick jag veta att han blir sex månader i början på september och vi skämtade om att det var kärlek vid första ögonkastet.
I centrum bytte vi till buss 707 som går mot fruängen. Och på albyberget hoppade Sophie på bussen och så bar det av mot Skärholmen. I Fittja centrum hoppade det på en jätte irriterande tant med barnvagn. Vi stod redan två stycken där och hon hade för stor vagn för att få plats hon också. Men det verkade hon ignorera och försöker trycka in sin vagn mellan våra vagnar. Det slutar med att hennes vagn står på våra däck med en gallskrikande 3 åring (runt den åldern) i vagnen. På något konstigt sätt får hon ner vagnen genom att trycka upp den andras vagn mot säterna och min tryckte hon ut i gången och åt sidan.
Och inte nog med det, hon kunde ju inte hålla reda på sin unge heller. Hon hoppa upp och ner på sätena och skrek. När hon stoppa ner henne i vagnen skulle hon hålla på och dra och slita i våra andras vagnar, och mamman låtsas som ingenting och vänder på sig. Såå irriterande!

Vi började med att gå till donken för att äta lite mat, eftersom vi båda var utsvultna. När vi satt och åt kom det fram en tant för att fråga vart toaletterna låg och verken Sophie eller jag visste det, men av en ren reflex sökte jag med blicken efter någon som kanske visste. Och en kille som satt snett mittemot mig vid ett annat bord pekade åt vilket håll det var och jag förklarade för tanten. Det roliga var bara att hon typ böjde sig fram mot vagnen som att hon frågade Filippa.
När vi var mätta och belåtna gick vi runt och kollade lite i affärerna och jag fick tag på nästan allt som jag ville ha. Köpte först 3 pyjamaser till Lippa på H&M och sen en 3 i en jacka på Kappahl. Sen gick vi till Dinsko där jag hittade ett par as snygga stövlar, men som vanligt har jag för smala smalben så man får ju plats med båda benen i samma skaft. Och hur snyggt är det på en skala då?

När vi kommit hem till Tumba igen smsade Elin och frågade om vi hade lust att följa med ner till Gula villan och köpa godis och vem tackar nej till godis och träffa söta Elin? Inte jag i alla fall ;D

image126
Lippa försöker ställa sig mot rumsbordet.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

1) Gud vilken irriterande människa, jag hade blivit hulken. Jag hade inte kunnat hålla käften i en sån situation. Tur man har körkort och egen bil, då kanske man själv slipper såna situationer om man själv skaffar barn och måste ta sig ngnstans.
2) Vad är ett rumsbord? ^^
Kramar!

2007-08-31 @ 10:44:56
Postat av: Mikaela

Lyllos! Som sagt friidrott suger ;)

2007-08-31 @ 10:48:01
Postat av: therese

vad stor och söt hon blir för varje bild :) en riktigt liten prinsessa ju. jag hade blivit vansinnig,visst att det blri krångligt och bökigt med massa vagnar men man behöver ju inte hålla på som hon.. en unge drog och slet i min vagn på ica en gång med sin mamma brevid sig och mamman säger NADA. och jag sa typ till ungen först att man inte får dra och göra så med andras saker och att lillan var ömtålig och mamman kolla surt på mig och sen sa jag till henne att man har ansvar för sitt barn och vad ens barn gör,och jag förstår inte hur hon kunde tillåta han göra så. för hur hade det kännts för henne om jag kom fram med min unge och min unge drog och slet i vagnen med en hennes lilla bebis i... åh. folk är så jävla hänsynslösa!


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback