Torsdag.

Oj vad jag blivit dålig på att skriva. Men så blir det när man har saker att göra mer eller mindre hela tiden. Då är inte bloggen det första man tänker på.


I måndags väckte jag Lippa redan vid 8.00. Eller hon brukar vakna till vid 8.00 och äta lite grann innan hon somnar om igen och sover till runt 10.00. Så tanken var att hon skulle äta och somna om igen, men i bilbarnstolen den här gången. Men trodde jag det, så trodde jag absolut helt fel. För Lippa skulle vara vaken minnsan. Ögonen gick i kors och hon såg helt förstörd ut, men envis som hon är så var hon vaken till runt halv elva då vi stannade så hon skulle få lite mat och då somnade hon. Så resan gick jätte bra! Och nu undrar ni säkert var fan jag var på väg, och det var till Borås.

När vi kom ner till Borås åkte vi nästan direkt till Knalleland och gick lite i affärer, men vi köpte nästan ingenting. Jag hittade badankor till Lippa, två superbra skedar som ändrar färg om maten är för varm och en tallrik med askungen på.

Sen åkte vi till H&Ms fyndbutik där vi shoppade en hel del. För min del blev det mest kläder till Lippa och några tröjor till mig. Efter det åkte vi tillbaka till stan och checka in på hotellet och gick ner på stan igen för att äta middag. Det blev på restuarungen Spaghetti där dom i stort sätt bara hade spaghetti. Jag åt en pasta rätt med Lax och till efterrätt åt jag en Pannakotta, guuuud vad gott det var!!


På tisdagen gick vi ner på stan och kollade i lite affärer igen, inne på MQ hittade jag världens finaste jeans. Har aldrig testat ett par jeans som suttit så bra NÅGONSIN. Hon i affären sa också att hon tyckte dom var som gjorda för mig och "tänk om man också kunde få ha sådär smala och fina ben". Men det enda problemet var bara att dom skulle ha 900 kr för dom där jeansen och hur mycket jag än ville ha dom, kunde jag inte betala så mycket för ett par jeans.

Vi gick och åt på donken och sen åkte vi till Catalog och kikade lite. Vi tyckte dom hade jätte dåligt utbud där men hittade i alla fall ytterligre lite kläder till Lippa. Så nu har hon kläder så hon klarar sig ett ganska bra tag.

Innan det var dags att åka hem igen så åkte vi till Knalleland igen och gick in på Only där jag testade alla jeansen dom hade. Måste tacka expediten som orkade hjälpa denna hopplösa tjej. "dom här var förstora i låren", "dom här var för korta", "dom här går inte att knäppa" osv. När jag väl hittade ett par som satt PERFEKT så var dom lite sönder så hon gick in på lagret och hämtade ett par exakt likadana, men då var dom förstora. Så i slutändan fick hon sätta sig att sy fast hällan. Och så hittade jag en jacka också. :)


Igår åkte jag och mamma till södertälje för mamma skulle göra lite grejer där. Och jag hade ingen lust att bara sitta hemma.

Och nu ska jag gå och fixa lite gröt åt fröken innan vi ska ner till centrum och äta lite lunch för att sen gå på sexmånaderskontroll på BVC. Tänk att hon blir sex månader på måndag!


Kommentarer
Postat av: Fyfan

Stackars Filippa och hennes pappa som knappt får ha någon tid med varandra för att du är så Ego, du borde inte få ha Filippa så som du beter dig!!
väx upp! och tänk på filippa hon behöver sin pappa också lika mycket som dig!svälj stoltheten och låt hennes pappa ha henne lika mycket.. de kommer bara drabba filippa i slutändan och det tror jag nog att du vet också??!?!?! det är bara fegt och idiotiskt det du sysslar med, jag känner både dig och patrik mycket väl och jag tänker inte namnge mig för eran skull men herregud Therese skärp dig nu!

2007-08-16 @ 12:00:22
Postat av: hahaahha moget

shit asså.
Det har ingen aning om vad det snackar om. så tragiskt. palla lägga sig i.Lev ditt eget liv, eller du har väl inget eftersom du lägger i dig i andras. Stackars "människa"

2007-08-16 @ 14:22:28
Postat av: Mikaela

Man kan ju nästan gissa vem det första inlägget är från...
Det är ju väldigt modigt att skriva så utan ge sig till känna. Tror inte att det är för Tess skull du väljer att inte göra det iaf...
Det kanske är DU som ska växa upp, Tess är en av dem mognaste personer som jag känner.
Förresten Tess, hur går det med Lippas tänder, har det börjat komma nån tand än? :)

2007-08-16 @ 15:39:02
Postat av: Mikaela

Klart man ställer upp, blir bara så irriterad när folk gör så här och dessutom är så "mogen" att man inte skriver sitt namn.
Världen är full av retards och en lyckades tydligen hitta hit ;)

2007-08-17 @ 07:44:48
Postat av: therese

skit i den dumma horan som skrivit idiotiska kommentarer och är för feg för att våga namnge sig.. ren avundsjuka och omogen visar den personen upp bara,skämmer ut sig totalt.
du är en superbra mamma och dem som klagar på dig har inget bättre för sig och vill bara få dig ledsen och bryta ner dig men du är starkare än så och mognare! '
heja dig therese :)

Postat av: Lippas pappa

öhm..de e ju ganska omoget å straffbart att kalla nån hora, inte så smart å skrica ut sitt namn å blogg adress när man utalar sig om sånt:P
men yeah yeah .. å du Thetese som e så mogen Mamma du kan ju svara här då på hur de gick för Lippa på 6 månaders kontrollen eftersom du inte kan svara i telfon när man ringer å inte kan ringa upp heller.. mogen mamma ajuste :P jag e pappa till barnet..

2007-08-17 @ 11:09:26
Postat av: Lena

hoppas du haft det trevligt tess.
och fyfan om du känner båda väl hajjar jag inte varför du skriver sådära. känns inte som om du känner nån av dom ärligt talat.

2007-08-17 @ 12:44:44
Postat av: Lena

hoppas du haft det trevligt tess.
och fyfan om du känner båda väl hajjar jag inte varför du skriver sådära. känns inte som om du känner nån av dom ärligt talat.

2007-08-17 @ 12:44:50
Postat av: therese

jo de var umt att kalla horta,ber om ursäkt men jag tycker det var dummare att läsa fyfan's kommentar.:P

2007-08-27 @ 12:09:06
URL: http://denriktigaottersten.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback