Fredag, fem månader och fem namnsdagsbarn

Ska börja med att säga grattis på namnsdagen till min mormor, mamma, mig själv, min syrra och Lippa. Vi allihop heter Margareta i andra namn och  idag är det våran dag. :)
Och inte nog med det, idag blir min lilla prinsessa fem månader. Stoooora tjejen!

Igår var Lippa och jag ute väldigt mycket. Först gick pappa, jag och Lippa ner till centrum, lovade pappa att ge honom lite sällskap. Först gick vi till banken där världens trögaste tjej stog i kassan. Pappa sa flera gånger att han hade en dosa men hade inte själva internettjänsten. Men då svarade hon bara att om han hade en dosa så skulle han ha internettjänsten och sådär höll hon på ett ganska bra tag innan hon bad om hans leg så hon kunde kolla på internet och då trilla polätten ner och hon utbrister "här står det att du har en dosa men inte själva internettjänsten, det är ju därför du inte kan logga in" Men hallå liksom, vad hade vi försökt säga?
Vi gick därifrån med skratten i halsen och gick till systemet där pappa köpte två plattor öl till imorgon. Eftersom syrran fyllde år i tisdags så kommer släkten imorgon och ska fira henne då, och då kan det ju vara bra om man har lite att bjuda på. Och där kom jag in i själva bilden, pappa hade ingen bil så han var tvungen att gå ner till centrum men orkade inte bära hem två plattor öl så han ville lägga som under vagnen. haha

När vi hade varit hemma en stund så blev jag och Camilla sugna på att hyra en film så då gick vi ner till gulla villan och kom hem med fem filmer. Saved, Harrys döttrar, Fyra veckor i juni, Trogen tjur sökes och High school musical. Nu har jag sett alla utan trogen tjur sökes.

Idag ska vi till farmor och farfar och äta middag. Allihop på pappas sida ska dit, för farmor var inte hemma när hon fyllde 70 år och vill nu bjuda alla på middag. Så får se när man kommer hem därifrån, men det lär inte bli allt för sent för vi har en hel del att fixa inför imorgondagen då det kommer c 30 pers hit.
Men nu ska jag gå och byta blöja på det minsta namnsdagsbarnet. :)

Här kommer en bild på Lippa, den är typ två månader gammal, men hon är ett sånt sött litet charmtroll på den här bilden så kunde inte låta bli att ta den när jag hittade den på datan.

image63

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback