Måndag, det ska bli ett sant nöje att döda dig

Just nu läser jag Magdalena Graafs bok Det ska bli ett sant nöje att döda dig. Jag förstår inte hur folk kan göra så mot en människa. Förstår inte hur man kan slå en människa man säger att man älskar, som man gifter sig med och lovar evig kärlek. Ständigt söka efter fel som man kan ge personen en örfil för eller slänga personen i väggen.
När jag läser boken blir jag så jävla arg och ledsen så jag vet inte vad jag ska ta mig till, men vill samtidigt inte sluta läsa. För vet att Magdalena Graaf mår bra idag och lyckades besegra allting, så vet att någon gång i boken kommer det att vända. Han kommer få sitt straff, men vad hjälper det egentligen? Hur ska man kunna ge en person ett straff nog när man slagit och förnedrat en person under flera år?
Att forma händerna till en pistol och rikta det mot henne och säga "PANG! Du är DÖD!", göra flygblad med bilder på hennes käraste ägodelar och dela ut över hela stan och säga att hon ska pussa lite extra på sin son för hon kan ju aldrig veta om hon vaknar imorgon. USCH säger jag bara, vill spotta den där Jorma i ansiket när jag läser allt det där.

Nää, nu ska jag inte tänka på det där mer, nu ska jag leka med Lippa och fixa lite innan familjen kommer hem.

Kommentarer
Postat av: syster i Tyskland ..

Det har du rätt i, har läst den själv den är hemsk .. det är sa trakigt bara att det händer sa ofta och visa inte kommer ifran det och gar själva in i döden för att dom inte vagar ta hjälp... men men nu är jag i Tyskland och ska sitta här till tio över 4 da planet gar :( Men snart ar vi hemma :D har hem längtan hihi ..:D puss och kram pa dig syster <3

Postat av: Mikaela

Har inte läst den, men har däremot läst serien om Mia Eriksson (Gömda, Asyl och Mias berättelse), "Pojken som kallades det"-serien och en bok som heter "Svek" som handlar om misshandel och människor som verkligen torterar andra "som dem älskar".
Man blir verkligen arg och ledsen av läsa böckerna men som du säger så kan man inte sluta.

2007-07-16 @ 13:04:34
Postat av: Mikaela

Dem böckerna är så bra!

2007-07-16 @ 14:01:12
Postat av: Sofia

Den boken har jag med läst. Jag tycker om sådana böcker där nåt hänt en människa och där den människan har kunnat kämpa och sedan gå vidare. Jag tycker man lär sig om de, men man kan nog aldrig förstå fullt ut försen man själv är i den situationen...

2007-07-16 @ 16:45:17
URL: http://sollerax.blogg.se
Postat av: lippaspappa

fifan =/ knippsa pungkulorna på han
hemsk den där boken!

2007-07-16 @ 19:11:44
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback