Måndag, minnen

Efter att jag gjort den där listan jag gjorde tidigare idag har jag tänkt tillbaka en del på gamla tider. På dom tiderna då mormor och morfar hyrde ett hus nere i Spanien och var där hela vintern. Minns att jag tyckte det var jätte kul att åka ner och hälsa på i någon vecka. Kommer ihåg lite svagt när vi var nere och firade morfar när han fyllde 60 år tror jag. Kommer ihåg att vi hade en jätte stor fruktkorg/fat med oss när vi "överraska" honom. Sen minns jag inte mycket mer om just den dagen, det är i alla fall 10 år sedan.
Men jag kommer så väl ihåg hur huset såg ut, och tomten med det konstiga gräset. Att Camilla och jag alltid sprang runt och lekte där. Och att vi satt och lekte med barbiedockor som vi lyckats tjata oss till att vi skulle få köpa på något stort köpcentrum som fanns där.
Haha  och när Camilla köpte ett kasettband med Spice girls på som Johan blev alldeles tokig på att höra och ville köpa det så han kunde slänge det. Men icke sa nicke!

När vi ändå är inne på minnen kan vi ju drömma oss tillbaka lite till. Minns när Camilla och jag alltid skulle leka med barbie. Man ville aldrig använda sitt riktiga namn, det skulle vara ett av dom där "finaste", dom där namnen som mamma och pappa aldrig gav en. Som typ Nora, magdalena och Linda. Men idag vill jag inte heta något annat än Therese. :)
Minns en gång när våran kusin Daniel skulle leka med barbie med oss. Både Camilla och jag tyckte att det var apjobbigt för han ville hela tiden bestämma. Han skulle bestämma allt vi gjorde och allt vi sa. Det var liksom "Om jag säger såhär... så säger du det här...." Hur jobbigt som helst. Förlåt Daniel :p
Kommer även ihåg vårat playmobil hus med massa gubbar och grejer. Ååh, det är nästan så man vill ta fram alla gamla leksaker och leka lite. Bara för att få känna den där känslan igen. Kanske ska ta och leta fram grejerna någon dag? Barbiedockorna vet jag var dom är, men allt annat?! Hmm...

Här kommer en bild på mig och Camilla som små. Jag är den ljushåriga längstbak och Camilla mörkisen längst fram. Är det inte sysknkärlek eller? <3
image97

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Aww va söta ni var, och det är ni självklart fortfarande ;)

2007-07-31 @ 10:32:28

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback