Tisdag, ävenryr med farmor och farfar

Imorse fick Lippa morot igen, hon har fått det i några dagar nu. Och nu verkar det som att hon tycker att det är gott för hon gapar efter mer. Det är roligt tycker jag. Hon ska få morot imorgon med sen ska hon få majs, så får se vad hon tycker om det.

Vid 11.00 kom farmor och farfar och hämtade oss, så vi har varit hos dom hela dagen idag. Först fikade vi och fick farmors underbara sockerkaka. Alltid så saftig och god! Sen stekte hon pannkakor till lunch, det var riktigt gott, men åt tyvärr för mycket och mådde nästan illa efteråt. Efter det gick jag och farmor på en promenad med vagnen så Lippa fick sova en stund, och så skulle farmor lämna några blommor till en kompis. Och på vägen dit så mötte vi ingen mindre än Kent, min kära farbror. Så han följde med till farmors kompis och sen hem till farmor igen där vi fikade igen med den där underbara sockerkakan. Kent hade med sig Snoffe, deras hund som var ganska jobbig. Han tyckte att mina skor var roliga när jag gick och försökte bita i dom samtidigt som jag försökte gå. Det var inte speciellt lätt för någon av oss ska jag ta och tala om.
När han gått så började farmor med maten, kyckling med ris och gräddsås, mumsigt! Åt för mycket då också, så kommer väl spricka i natt. Bäst jag inte ställer mig på vågen om jag ska fortsätta äta såhär mycket, den kommer ju slå frivolter då.. haha skoja bara :)

Pappa ringde förresten hem till farmor för jag var inte hemma. Så pratade med honom en stund och han saknade oss. Han sa att det skulle bli kul att se hur hon har växt och utvecklats sen han såg henne sist. Så jag berättade att hon är en hejare på att vända sig från rygg till mage nu. Innan dom åkte fick man hjälpa henne med handen för hon fick inte loss den, men nu löser hon det själv. Hon slänger sig efter allt som finns, och biter mer än innan. Så snart tittar nog en tand fram. Tänk att så mycket kan hända på nästan en och en halv vecka!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Gud va det ska bli kul och se dig och Lippa, och få se hur stor hon blivit :D

Postat av: Mikaela

Gud va det ska bli kul och se dig och Lippa, och få se hur stor hon blivit :D

2007-07-03 @ 21:32:39
URL: http://mikaela85.blogg.se
Postat av: Mikaela

Oj datan fick hicka :)

2007-07-03 @ 21:33:32
URL: http://mikaela85.blogg.se
Postat av: lippaspappa

låter som en trevlig dag :) jo vår lilla dotter börjar bli stor flicka :) pusss

2007-07-03 @ 21:34:15
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback