Tisdag, ett litet äventyr

Idag skulle Camilla och jag egentligen åka till skärholmen och kolla på ett par byxor till henne, men det blev inte riktigt så. Mamma ringde till pappa i morse och sa att hon hittat en TV hon vile att pappa skulle kolla på. Och vi bestämde att Camilla och jag skulle åka med till Mediamarkt och Elgiganten så skulle pappa släppa av oss i Skärholmen sen. Men precis innan vi skulle åka ringde farfar och ville att pappa skulle komma och kolla på en bil. Så vi bestämde att vi skulle åka dit först. Så medan pappa och farfar åkte och kolla på en ny Peugout 307 (hur det nu stavas?) medan jag och Camilla stannade kvar hos farmor där vi fick bullar och saft. Självklart var Lippa med oss också, tycker inte jag behöver nämna henne hela tiden för tror nog att ni fattar att hon är med. Lämnar ju inte direkt henne själv hemma.
När pappa och farfar kom tillbaka diskuterade vi BMWn lite, eftersom vi ska köpa tillbaka den igen. Vi var nere och hämtade den i Tyskland får ett x antal år sedan och för sex år sedan köpte farmor och farfar den av oss. Och nu ska dom sälja den och mamma och pappa ville genast ha tillbaka den. Så nu i veckan ska vi åka och hämta den, BMW 520 - 96.

Sedan åkte vi mot Skärholmen, och till våran stora förvåning var det en jäkla lång kö på E4an. Det var ju för tidigt för rusningstrafiken. Men efter ett tag åkte vi förbi felet. Det var vägarbete i ena filen. Men jag kan inte förstå att det ska bli sån kaos i trafiken så fort en fil försvinner. Det är väl bara att tuta och köra i dom filerna som är öppna, men nej det verkar inte fungera. Okej om det inte funkar när det är rusningstrafik, men nu var det ju liksom mitt på dagen typ.

Först åkte vi till Mediamarkt där vi skulle kolla på TVn. Jag sprang i väg och kollade lite på bärbara datorer, men som väntat hittade jag inget som intresserade mig och åkte upp till pappa och Camilla som såg ganska besvikna ut. För det var ju inte alls billigare där. Så vi hoppade in i bilen igen och åkte till Elgiganten. Där hittade vi några TVisar som var ganska intressanta men vi skulle vänta tills mamma kom hem så vi åkte hem.

Och nu har mamma och pappa varit på Elgiganten och kollat igen, men kom tyvärr inte hem med en ny TV. Dom ville vänta och fundera lite. Så får se när dom bestämt sig. :)

Här är Filippa i sin häftiga vagn. Hon tyckte det ar jätte kul att vända sig och kolla ut över suffleten.
image92

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback