Fredag, ny bvc sköterska

Igår var pappa och jag riktigt duktiga och gjorde middagen. Vi började med den så att den skulle vara färdig lagom tills mamma var hemma, men det var problem med pendeltågen så hon kom hem två timmar senare än hon brukar. Så maten var ju kall när hon kom hem. Men pappa och jag passade på att äta ändå, tunnbrödsrulle - mums! Lippa som sovit på babygymmet drygt en timme vaknade självklart lagom tills vi skulle börja äta, men jag satte henne i babysittern och hon klagade inte överdrivet mycket i alla fall. :)

Imorse vaknade Lippa vid halv åtta och ville äta, och sen var hon hur pigg som helst. Men jag såg till att hon åt tillräckligt mycket så hon skulle bli mätt och sen la jag mig bredvid henne och låtsades sova oh till slut somnade hon med. Och tro det eller ej, men hon sover fortfarande.
Gick upp vid nio för att ringa till Marie på BVC i Ösmo och säga att jag flyttat till Tumba. Och hon verkade nästan lite ledsen att jag ska sluta gå hos henne så kände mig lite taskig. Men hon skulle skicka över journalen till Elisabeth som jag ska till den 21 juni. Har inte varit på BVC på nästan en månad då. Har inte varit hos Marie sen Lippa fick sprutan den 25 maj. Men hon äter ju som hon ska så det gör ju ingenting. :)

Igår fick jag förresten alla korten jag beställde. Dom tog upp hela brevlådan, det var alldeles proppfullt. Det var fyra kartonger, haha. Men min dumma O.C box kom minnsan inte. Men får hoppas på att den kommer idag, eller att den skulle kommit igår så att jag kan hämta den på posten idag. Måste ändå ner till ica och köpa amningsinlägg och bond filmen till mamma.

Nää, nu ska jag gå och öppna dörren för det börjar bli äckligt varmt här inne. Och så ska jag gå och kolla till Lippsen som ligger där nere och sover.
Men här kommer en bild på Lippa i vagnen ;D

image49

Kommentarer
Postat av: ' CAROLIN

ja men de har jag oxå, men marie o jag pratade om de igår.

Postat av: therese

svar på din fråga.. japp jag ammar, har pumpat ur mjölk så hon har men har även mjölkersättning om hon skulle vilja ha mer mat :) har varit utan henne nu i några minuter o vill bara springa och hämnta henne men endå inte,skönt att få lite egen tid.. ammar du?

2007-06-08 @ 17:50:21
URL: http://denriktigaottersten.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback