Lördag, midsommardagen

Igår åkte vi till min farbror för att fira midsommar och alla som fyllt år dom närmaste dagarna. Farmor fyllde 70 år den 13 juni men då var hon i grekland så vi hade ordnat en överraskningsfest åt henne. Hon fick en dyr ring från oss alla och det verkade som att hon gillade den, gjorde hon inte det så spelade hon väldigt bra.
Men först fikade vi och åt lite tårta för att Ylva fyllde år den 21 juni och efter det gick vi ner till Solsäter och köpte lite lotter och sånt. Inte fan vann man något för det. Men Camilla hade turen på sin sida och vann en liten blomma som hon gav till Lippa. Sen gick vi upp till farbror igen och åt en underbart god middag med allt möjligt. Det fanns nästan för mycket mat.
Sen satt vi och pratade och fikade igen för att fira Alfred som fyllde 8 år för några veckor sedan. Gubbarna drack massa öl och blev ganska glada i hatten och tanterna drack vin. Men dom drack måttligt.
Fick förresten massa saker, så får inte åka dit för ofta som jag skämtade om. Först fick jag ett par flipp-flopp och en badring för små bebisar av farmor som hon köpt på Rhodos. Sen fick jag två bikiniöverdelar av Ylva som hon köpt fel, hon tyckte dom var jätte fina men hon hade råkat köpa dom på ungdomsavdelningen och hennes älsta son Anthon sa "mamma du är för gammal för sån där bikini" haha! Så jag fick två jätte fina bikinisar, en rosa med stenar på och en silver bikini som var Kylie Minogue design. Men byxorna var lite förstora för mig så hon fick behålla dom så ska jag gå och se om jag hittar dom och köpa i rätt storlek. Sen fick jag en potta och två par trosor också. haha

Idag fick Lippa smaka potatis för första gången. Hon gjorde så gulliga miner, dom sa typ "vad sjutton var det där!?!?" och så hoppa allt ut igen.

Mamma, pappa och Camilla håller på och packar nu, dom åker ju till Spanien imorgon. Då blir jag helt ensam här hemma med Lippa. Men jag klagar inte för hon är världens underbaraste. Hon börjar bli så pass stor nu så hon sover inte mycket mer än en till två timmar om dagen och ska vara med hela tiden. Det är riktigt roligt faktiskt.
A l l  k ä r l e k  t i l l  d i g  ä l s k l i n g s  t j e j e n  < 3

image58

Kommentarer
Postat av: Lippas pappa

Älskar dig lippa du e så fin och duktig =) wiiie pussssss på dig gumman

Postat av: Camelionten

jaaa hon va jätte söt när hon åt potatis :) Gulliplutt ;)

2007-06-23 @ 16:19:26
URL: http://cam1e.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback