Måndag, en stor Lippa

Igår kväll spelade mamma och jag spel nästan hela kvällen. Först spelade vi bingo men efter ett tag blev Lippa så himla gnällig och verkade så trött så vi gick ut på en promenad ner till Ica. Men vi hann inte mycket längre än utanför tomten så somnade hon. Så hon måste varit riktigt trött eftersom hon brukat ligga vaken så länge som möjligt. Sen när vi kom hem ville Camilla vara med på bingo så då spelade vi det två gånger med henne och sen gick vi över till kort spel. Vi spelade nollan och tyvärr så förlorade jag ganska stort. Men jag konsentrerade mig inte överdrivet mycket för Lippa var lite gnällig så fick gå runt med henne.
Så jag gick ner och matade henne för natten en och en halv timme för tidigt egentligen, men hon åt ganska mycket i alla fall och sen slockna hon. Och vaknade inte förrän vid åtta. :)

Nu ligger hon och sprattlar på babygymmet, fast jag tror att hon börjar tröttna på att ligga där nu och vill ha mat. Det lilla matvraket. Så får göra en paus i skrivande och fortsätta efter hon ätit.
Sådär, nu har hon ätit klart och sitter i mitt knä så det går inte så jätte fort att skriva när man bara kan skriva med ena handen. Men det gör inget för mig, för det är så underbart att vara med henne. Spelar ingen roll om hon är gnällig eller glad, älskar mitt liv att vara hemma med henne varje dag ändå. Skulle inte vilja byta med någon. :)

När barnbidraget kommer måste jag köpa ny kläder till Lippa, dags att lägga bort allt som är 62. Nu är det 62/68 eller 68 sm gäller. 62 börjr bli så pass litet nu. Byxorna är för korta och bodysarna kan man knappt knäppa. Men som tur är så har jag några bodysar i 62/68 och 68 så jag behöver bara köpa några till i 68 och så några byxor. Sen måstejag köpa nya strumpor också, alla hennes strumpor är för små  nu. Hon växer som ogräs och börjar bli en riktigt stor tjej nu.
Igår när vi åkte bil ville hon inte alls sitta bakåt lutat i bilbarnstolen, utan hon försökte sätta sig upp hela tiden. Problemet var bara att hon var fastspänd så hennes bälte tog emot. Så då blev hon jätte arg istället och börja skrka.
Nu spydde hon på mig och när jag skulle torka bort de så börja hon skratta. Och nu har hon tagit spyhandduken till fånga. Det har blivit hennes tuggleksak.

Här kommer en bild på Lippa som sitter i sin stol med sina leksaker medan vi spelar kort. Eller det var leksaker innan hon slängde ner alla på golvet.

image45

Kommentarer
Postat av: lippaspappa

så himla söt min lilla dotter är :)

Postat av: Mikaela

Hon är bara för söt och fort går det när dem små liven växer :)

2007-06-04 @ 21:57:12
URL: http://mikaela85.blogg.se
Postat av: Johanna

Läslusen här igen! ;) haha Det är så roligt att se och höra om hur ni har det!!! Hoppas vi kan hinna ses lite sen nästa vecka när jag är nere!?!
Önskar er all lycka, det ska du veta!! Det är ni värda! Tänker på er och saknar er! kraaaamar

2007-06-05 @ 08:15:17
URL: http://intesomjag.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback