Tisdag, Grattis pappa

Oj, nu var det ett tag sen jag skrev. Har liksom inte hunnit med det, eller kanske inte orkat. Men det har varit ganska mycket på sistone så det förklarar saken. Men ska börja med att säga Grattis pappa på 48 års dagen! och grattis morfar säger Lippa.

I söndags städade och fixade vi klart allt här hemma eftersom vi inte hann klart på lördagen. Men samtidigt som vi städade klart så bakade vi bullar, tårtor och kakor. Vid sex på kvällen kom hela tjocka släkten hit för att gratta pappa. Egentigen skulle alla komma idag, men den här veckan jobbar pappa natt så då är inte han hemma ikväll och då är det ju ingen ide att alla kommer. Så vi tog det i söndags istället.
Tyckte det var en hel del som kom, men då var det ändå inte ens alla som kom. Det var bara mammas sida och min farbror som kom.

Igår åkte Camilla, jag och Lippa ner till centrum för att kolla efter en väska på kappahl som Camilla vill ha i födelsedagspresent. Men det fanns flera stycken kvar så det var lugnt. Men vet inte om jag ska köpa den eller någon av dom andra ideerna jag har. Men kan tyvärr inte skriva vad det är för ideer jag har för vet att hon brukar läsa min blogg ibland.
På kvällen badade jag Lippa och hon plaska och plaska och hoppa runt där i baljan så det sluta med att Camilla fick tvätta av henne medan jag höll i henne. Sen ville hon sätta sig upp i baljan och då försökte hon vända sig till mage, men tyvärr är det lite svårt i en liten badbalja.

Idag fyller ju som sagt min pappa år. Men han jobbar ju tyvärr ikväll så kommer inte kunna fira honom ordentligt. Men vi har i alla fall fixat en present som han ska få sen och så ska jag och Lippa åka med honom till farsta. Då får vi i alla fall umgås lite med honom. Sen på söndag åker pappa, mamma och Camilla till Spanien i tre veckor och då kommer jag knappt kunna prata med någon av dom.

Vet ni, imorgon är Filippa Margareta Julia Gustafsson fyra månader. Fysjutton vad tiden går fort. Men det är så underbart ändå. Men det känns som hon är hur stor som helst när man kollar på korten när hon var nyfödd.
Nää, nu ska jag ta hand om gnällspiken som inte vill ligga på babygymmet längre.
Här är en bild på grodan i Sophies knä :)

image55

Kommentarer
Postat av: Mikaela vid arbetsdatan på lunchen :)

Grattis i förskott på 4-månadersdagen Lippa! :)
Kramar
Zebran ;P

2007-06-19 @ 12:43:19
Postat av: lillasyster

tänk för att jag gjorde det haha :) pussssssss

Postat av: lippaspappa

Grattis Lippo =)
älskar dig Lipppaaaaa

2007-06-19 @ 14:55:00
URL: http://patriknilsson.blogg.se
Postat av: Elin

jag jobbar ju bara nästa vecka sen mån-ons veckan efter är jag helt ledig :) men då ska väl du bo med suff? kram på er iaf

2007-06-19 @ 18:29:30
URL: http://el1ns.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback