Tisdag, Lippa har ramlat

image46


Idag tar vi bilden först. Lippas nya stil, hon ska nästan alltid ligga sådär. Gulligt va?

Filippa har börjat slänga sig handlöst åt alla håll och kanter och är man inte alltid med så blir det som det blev igår. Vi satt ute på altanen på en filt och Lippa satt bredvid på på filten. Jag kollar bort en sekund och då passar hon på att slänga sig åt sidan och jag hängde inte med. Så igår "ramlade" Lippa för första gången. Som tur var så hade hon sin keps på sig och den tog emot det värsta fallet och när skärmen gav vika så åkte hon ner i backen. Och självklart började hon gallskrika, men tror inte hon fick speciellt ont tror hon blev mest rädd. Men som pappa sa "ramla du för första gången? men det var absolut inte sista".
Igår kväll grillade pappa och jag, försökte kolla hur han gör för att kunna bli lika bra grillmästare som han är. Vi grillade lax, paprika, korv, majs och tomat. Det blev riktigt gott vill jag lova. :)

Just nu ligger Lippa på babygymmet och kollar på Jakpot, tror hon gissar på massa ord för hon ligger och pratar massa. Hon vägrar att ha kläder på sig så hon ligger i bara blöja. Hon skriker till bara hon ser kläder. Haha där överdrev jag, men i alla fall. ;D
När det kommer lite skugga på framsidan ska jag ta ut en filt så hon får ligga ute i skuggan. Men just nu är det bara sol på framsidan så får vänta ett tag.
Annars ska vi nog inte göra så mycket idag. Tyvärr kommer ju inte House ikväll, det är bingolotto istället. Så får väl kolla på ugly betty och sen kanske desperate housewives eller leka med mamma.

Mamma och jag ska kanske till Kista imorgon med Lippa. Vi ska ringa och se om mormor och morfar är hemma imorgon så kan vi gå upp dit när Lippa vill ha mat. :)
Och igår beställde jag The O.C säsong 3, såg att man kunde boka 4an också. Men den var så himla dur så det får vänta ett tag.
Nää, nu ska jag ringa till BVC här i tumba och se hur jag ska göra när jag ska byta från Ösmos bvc.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hej tjejen :)
Kul att se att lippa har utvecklat sin egen stil (bilden) ;)
Tur att det inte gick illa för lilla tjejen när hon ramlade.
Många kramar från Mikaela vid arbetsdatan :)

2007-06-05 @ 13:06:04
Postat av: Din pojkvän, du vet den där knasiga pricken ;p

Hehe vilken busig unge vi har du
och jag :D
OC säsong 3 :P hehe aah då blir du okontaktbar dagarna efter du fått den boxen blir väll bara att titta titta titta titta:D som när du köpte förra boxen :P haha kolla hur jävla länge som helst haha :)
Puss å kramis älskling!


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback