Torsag, massa att göra

Imorse vaknade Lippa vid halv tio, men redan vid halv sju gick jag upp för att gå på toa och sådär men som tur var så vaknade inte Lippa då. Vid halv tio gick vi upp och bytte blöja och sen fick hon sin frukost. Sen fick hon ligga och sprattla runt på babygymmet medan jag fick i mig lite frukost. Men vid elva slog tröttheten till på Lippa och hon blev ganska gnällig, gick runt med henne ett tag men hon ville inte somna. Så la henne i soffan bredvid mig och så halv låg jag och till slut somnade hon utan ett ljud. Och just nu ligger hon bredvid mig i soffan och sover så sött så. Dennna skönhet!

Hon ska äta runt ett igen och efter det ska vi följa med Camilla till skärholmen, hon skulle kolla på en klänning om jag inte minns helt fel. Ska vara med Suff sen också, så hon ska också följa med till Skärholmen. Det passar ganska bra eftersom vi ändå måste passera alby hur vi än åker, så då behöver hon bara hoppa på.

Senare ikväll ska vi åka till Ösmo och hämta min del av möblerna. Och då får Patrik passa på att umgås lite med Lippa också.

Nää, nu ska jag göra mig i ordningm skriver kanske mer ikväll.
Men här kommer en bild på Lippa i sin baddräkt som vi testade på henne igår.

image53

Kommentarer
Postat av: patrik

min söta lippa :)

Postat av: Ku

weeiiii :) Vilka fina bilder på Lippa du har nu hörru du du! ;p hehe Hoppas det går bra med allt idag!! Finns här vet du! Kraaam till er båda

2007-06-14 @ 12:44:38
URL: http://intesomjag.blogg.se
Postat av: Mikaela vid arbetsdatan

Va söt hon är i sin baddräkt :D

2007-06-14 @ 13:10:45
Postat av: Mikaela

Självklart gör jag det, gör du detsamma? ;P

2007-06-14 @ 13:19:36
Postat av: Mikaela vid arbetsdatan

Härligt att höra! Trevlig helg på er och ät mkt lördagsgodis ;P

2007-06-15 @ 10:01:08
Postat av: Lina

Jag har bara förstått hälften av det du skriver, måste ju bara fråga lite för att jag är nyfiken. Ni har flyttat isär, right? Men det är han som är pappan och ändå vill du inte skriva på papper på att det är han som är pappan? Rätta mig om jag har fel. Blir bara hemskt förvirrad.

2007-06-15 @ 15:22:09
Postat av: lippaspappa

Nä lina så här är det.
Vi har flyttat isär..
hon har skrivit på att jag e pappan, men hon skrev inte på att jag skulle få vara med och bestämma om filippas framtid som
dagis,skola, pass, osv osv..
nu behöver du inte vara förvirrad längre :P

2007-06-15 @ 15:26:21
URL: http://patriknilsson.blogg.se
Postat av: Jaag

Men jag har aldrig sagt att jag inte ska skriva på papprena, jag ville kolla upp ordentligt vad det innebär med gemensam vårdnad. Och som
soc tanterna så "gemensam vårdnad betyder att föräldrarna kommer överrens" och dom senaste veckorna har vi bara bråkat. Och egentligen gör det inte så stor skillnad om man har gemensam vårdnad för Patrik får träffa henne och ha henne lika mycket ändå. Därför tyckte jag att jag kunde få kolla upp allt först!

2007-06-15 @ 15:37:39
URL: http://terri88.blogg.se
Postat av: Lina

Men det är ju sån dubbelmoral. Alla snackar om att man är två om göra barn och dittan och dattan. Vore de då inte ganska normalt att en pappa som verkligen intresserar sig för barnet ska få ha gemensam vårdnad? Om det nu inte spelar någon roll för dig om papprena så låt han ha gemensam vårdnad då? Det är väl minst lika viktigt för honom att känna sig delaktig som dig!?

2007-06-15 @ 17:16:42
Postat av: Tess

Det spelar ingen roll vad andra tycker, det är upp till oss hur vi gör! Och har aldrig sakt att det inte spelar någon roll för mig om papprena, utan att det gör inte så stor skilland för patrik i dags läget!

2007-06-15 @ 17:39:42
URL: http://terri88.blogg.se
Postat av: stina

men varför flyttade ni isär då? har ni gjort slut?

2007-06-16 @ 01:06:25
Postat av: Lina

Tydligen så verkar det ju bara vara upp till dig hur NI gör eftersom han inte verkar ha någon talan. Stackars grabben...

2007-06-16 @ 10:13:04
Postat av: lippaspappa

Jag får komma och hälsa på Lippa när jag vill,
det skulle tess aldrig sätta stopp för det vet jag.
det som jag och tess har bråkat om är att jag vill ha lippa hos mig varannan vecka, men det går inte så länge tess ammar henne, visst jag är frustrerad
över att ja inte får ha lippa lika mkt som tess, men det är för lippas bästa att hon får amma klart först. men som tess säger vi sköter det här själva, bättre om ingen lägger sig i, visst jag blev förbannad när hon inte skrev på papperna och jag önskar att hon gjort det, men hon kanske gör det med tiden iaf,hon säger att hon ska göra de, och skulle va skönt å ha dom påskrivna, men det kommer det är jag 100% säker på.
Lina skulle du kunna ge dig tillkänna skulle vilja veta vem du är?

2007-06-16 @ 19:31:31
URL: http://patriknilsson.blogg.se
Postat av: Lina

Vad vill du veta?

2007-06-18 @ 17:37:14
Postat av: lippaspappa

hehe vem du är :)

2007-06-18 @ 18:56:02
URL: http://patriknilsson.blogg.se
Postat av: Lina

Det spelar väl ingen större roll? Det är ju inte direkt så att jag har lust att hänga ut mig på blogg.se... :S

2007-06-19 @ 13:03:09
Postat av: lippaspappa

Hehe okeeej.. ska inte tvinga dig =)

2007-06-19 @ 18:19:29
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback