Torsdag, dumma cancer

Tycker att cancer är en så hemsk sjukdom, förstår inte varför den ska finnas. En person som min familj känner hade en man som dog för några år sedan i någon slags cancer om jag inte minns helt fel. Och något år efter han gick bort fick hon bröstcancer och fick operera bort ena bröstet. Tydligen gick det inte att bota cancern ordentligt för nu ligger hon sjuk hemma och behöver ha någon hos sig. Först var det snack om veckor kanske till och med månader. För någon vecka sedan var det veckor men nu är det dagar. Dom har sagt högst en vecka kvar. Hur hemskt är inte det liksom? Att man kan sätta en tid på hur länge man har kvar att leva. Som tur är känner inte jag den här personen överdrivet bra, men har träffat henne ungefär en gång om året sen jag var liten. Så jag vet vem hon är och känner henne lite i alla fall. Jag kan inte säga att jag kommer sakna henne, men det kommer nog kännas lite när man får veta att hon somnat in. Jag ska tänka på dig, och precis som det var när din man gick bort så kommer det kännas lite konstigt att du inte är där, den där dagen då vi alltid ses eller kanske ska säga setts.

Nu till någonting som är lite roligare. Vid fyra idag kände jag att Lippa måste få bada och det är lika bra att passa på när hon är glad och nöjd mellan två måltider. Hon tycker inte om att bada direkt efter en måltid eller precis innan det ska vara mitt emellan. Och sen så var hon så himla varm också så då kunde man ju passa på. Hon brukar vilja ha 39-40 grader när hon badar men idag fick hon bara ha 36 grader eftersom det var så varmt. Och hon verkade tycka att det var riktigt skönt. Hon sprattlade runt och var jätte glad och ville nästan inte kliva ur badet. kan ju bara säga att det är tur att badbaljan står i badkaret för det skvimpa över hur mycket vatten som helst. Min söta lilla Lippa. <3

Nu ska jag gå ner och hänga upp handduken och fixa håret. Duschade för en stund sedan. Såååååå himla skönt ska jag ta och tala om. :)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nä cancer är inte roligt har det i släkten, hudcancer så man får passa sig lite.
Angående mina betyg så är jag lite förvånad själv över resultaten ;)
Vet inte hur jag (som hatade plugget) klarade detta :)
Många kramar till er


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback