Torsdag, Hoppas o.c kommer idag

Igår kväll tog Lippa och jag det mest lugnt eftersom det är så varmt om dagarna blir man ju ganska slut och seg. Jag vet inte om det har med värmen att göra eller om det åldern men dom senaste dagarna har Lippa inte orkat vara vaken tills det är dags att äta sista målet. Har fått gå ner och mata henne för natten redan efter en timme, och hon brukar äta med tre till fyra timmars mellanrum. Men det gör i och för sig ingenting för mig för hon sover till klockan nio ändå. :)

Just nu ligger Lippa på babygymmet och sover. Hon gnugade sig i ögonen och gnällde massa så testade att gå runt med henne. Men hon började bara gnälla mer och mer så testade ge henne lite mat och då somnade hon nästan på en gång. Det funkar oftast inte med att gå runt med henne längre för det finns för mycket att titta på. Det brukar bli att mata henne till söms eller lägga ner henne i vagnen och gå en sväng. Antingen hemma i vardagsrummet, på tomten eller typ till ica eller så.
Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. Skulle vilja göra någonting, men jag vet bara inte vad. Pappa klev på igår igen så han jobbar och mamma ringde för någon timme sen och sa att hon måste jobba över en halv timme. Camilla ligger och sover fortfarande och klockan fyra ska hon på studentmottagning. Suff skulle göra någonting idag och Elin har jag inte hört av. Skickade ett sms till henne här om dagen men har inte fått något svar. Hon kanske inte har några pengar på mobilen. :)
Sen vet jag inte vem jag annars kan umgås med, alla har ju inte slutat skolan än. Och Mikaela har ju fått jobb nu, lycka till gumman!
Ska i alla fall bada Lippa senare, eftersom det är så varmt så svettas ju även hon. Och hon är en liten kräkunge så hon börjar lukta lite spya också, så det är dags.

Det är så irriterande, letade efter en påse med Lippas förstora kläder igår men hittade den inte. Tror vi måste glömt den i Ösmo när vi var där och "hämtade" den. Det irriterande är att hennes baddräkt ligger där i. Och den är från tre månader till sex månader, men Lippa är ganska stor av sig så hon kommer nog inte kunna ha den när hon är sex månader så skulle vilja använda den nu. Vad man nu ska ha den till? Kan inte riktigt komma på när man ska använda en baddräkt på en bebis förutom på babysim?! Har ni något förslag så skriv gärna det!

Hoppas min O.C box kommer idag, det stog att den skulle komma dagen efter om man beställde den innan 16.00 och jag beställde den i måndags typ 22.00 eller något sånt. Så den hade ju egentligen kommit igår om det inte varit en röd dag. Så den SKA komma idag har jag bestämt.
Nää, nu ska jag gå och ta lite ögondroppar så jag klarar av dagen och sen får vi se vad som händer och fötter.

Här har ni en bild på Lippa som sitter i mitt knä och leker med bitringen. Hon ska hålla den själv och för första gången kan hon hålla den någorlunda bra så att hon faktiskt kan bita på den utan att händerna är i vägen. Ursäkta att bilden är mörk och lite dålig kvalitet men tog den med mobilen ganska sent på kvällen.

image48

Kommentarer
Postat av: Mikaela vid arbetsdatan på lunchen :)

Hej tjejen!
Kul att åter nämnas i din blogg :)
Hoppas du hittar ngn att hitta på bus med på dagarna, men snart så har ju alla slutat skolan eller gått på semester, så det är bara att hålla ut :)
Lippa är lika gullig som vanligt, hon måste ha växt massor sen jag såg henne sist. Det ser iaf så ut på bilderna ;)
Ha det gott och ta hand om er!
Mååånga kramar till er

2007-06-07 @ 12:31:11
Postat av: patrik

ååh va fin min fina fina dotter är :)

Postat av: Elin

hellu gumman, ja pengarna är rutt och jag var ju som sagt på landet då;) sen kom jag hem igår o skulle vara barnvakt direkt tyvärr. men vi får se till o ses snart! kram på er!

2007-06-07 @ 17:21:06
URL: http://el1ns.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback