Torsdag, nya skor och BVC

Imorse var Lippa och jag på BVC här i Tumba för första gången. Elisabeth Taylor som den nya barnsköterskan heter var riktigt trevlig. Lippa vägde 7360g och jag hade gissat på 7200g eller nått. Sen så gissade jag på 65 cm lång ungefär och hon var 65,5 cm lång. :) Så gissade ganska bra ändå.
Ska även börja ge henne smakportioner nu, ska börja med potatis. Elisabeth tyckte att vi skulle börja med det för att det är neutral smak på potatis. Så i 4-5 dagar ska hon få potatis med bröstmjölk i och sen ska hon ev. få morotspurré i 4-5 dagar och vidare. Eftersom jag har så mycket allegier så var det viktigt att vi bara lät henne provsmaka en sak i taget, så man ser om hon reagerar på något.
Vet inte om hon ska få testa potatis nu när hon ska äta eller om jag ska vänta till imorgon. Får se vad jag bestämmer mig för.

När vi kom hem från BVC så matade jag Lippa och sen åkte pappa, jag och Lippa till kungens kurva för att köpa mina skor. Hittade dom på dinsko här i tumba förut, men dom fanns inte kvar i min storlek igår så ringde och kollade med dinsko i kungens kurva och dom hade kvar dom skorna i min storlek så la undan ett par. Så nu har jag äntligen mina skor. :)

Fick någon undersökning på 40 sidor i brevlådan idag. Skulle skicka in den senast den 17 juli och man kunde vinna pengar om man var med i undersökningen. Det tog ett tag men nu är jag äntligen färdig med den, så ska lägga den på lådan så fort jag kommer ihåg att ta med den.

Nää, nu ska jag hitta på något annat.
Men här kommer en bild på Lippa som ligger på mage på sitt babygym. Bilden är inte direkt nytagen, men i alla fall. :)

image57

Kommentarer
Postat av: stella

härlig midsommar du får :) och Lippa var välldans söt :)


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback