Att bli mamma

Innan man fått ett barn förstår man inte riktigt hur mycket det där barnet kommer ta upp av ens liv. Man tänker att man ska fortsätta med allt som man gjort innan även när barnet kommit. Men det ända man bryr sig om är sitt älskade barn. Man skiter i stort sätt i allt annat, även om det inte är speciellt jobbigt att ta hand om barnet. Utan för att det är jobbigare att planerna efter barnet.. för man kan aldrig förutse hur barnet ska äta eller sova.. det varierar så mycket från dag till dag.
Och ett annat skäl till att man inte fortsätter med allt som man gjorde innan är att man förändras. Man mognar på något sätt. Man går från den där oansvariga tonåringen till en ansvarsfull förälder som passar upp på sitt barn. Helt plötsligt tycker man inte att det är lika kul att umgås med sina kompisar, man känner sig så mycket äldre.

Men det bryr inte jag mig om, för det ända som jag verkligen bryr mig om just nu är Filippa. Det spelar ingen roll om hon är grinig hela dagen, eller om hon vägrar att somna på kvällen så man får sitta uppe till 3 innan hon äntligen somnar.. det är det värt, för hon är så underbar att jag inte riktigt vet vad jag ska göra ibland. Jag har kommit på mig själv flera ¨gånger med att bara ligga och titta på henne eller sitta och pussa på henne i timmar. Är inte det kärlek eller? :)

Men nu har jag inte tid med det här, för nu roppar mitt hjärta på mig från sängen. Lyckades få henne att sova i en halv timme i alla fall. ;D Ha det gött!!

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback