En jävlig bussresa

image2
Gud vad skönt det är när våren äntligen hittat hit igen. Det är ju alldeles underbart när man kan gå i bara tjocktröja utan att frysa. Filippa och jag har varit duktiga och varit ute både igår och idag. Igår åkte vi till nynäs vid 12 och kom hem vid 14 och då gick vi runt en stund här i Ösmo tills Filippa tröttna och började gapa efter mat.
Idag åkte vi till nynäs igen för att sätta in min föräldrarpenning på mitt konto, så tog 14.09 bussen till nynäs, gick på banken och sen gick vi till konsum och köpte en dricka. Sen gick vi och satte oss i solen och väntade på bussen som gick 15.23. Det var skönt att bara sitta där i solen en stund medan Filippa sov.
Det var självklart en liten skit buss, hatar dom små bussarna speciellt när man har vagn. Och såklart så var inte jag den enda med vagn, men det var som tur var bara en till så jag fick ju i alla fall plats. Men jag satt ihop klämd mellan vagnen och sätet. Inte speciellt skönt, men jag ville inte lämna vagnen för att sitta på ett vanligt säte. Efter bara någon station kom en surkärring med rolator på bussen, så det var bara för mig att ställa mig upp och dra undan vagnen lite så att hon skulle få in sin rolator mellan vagnarna. Men hon bara trycker in sin jävla rolator mellan vagnarna och skiter i att hon puttar och har sig på min vagn. Men vad ska man göra?! När det äntligen bara var två stationer kvar tills man själv skulle av så kommer det på en gubbe med en såndär vagn som gamlingar drar efter sig och han ställer den framför rolatorn och ställer sig framför den andra vagnen. Stationen efter ska den andra vagnen av och gubben måste flytta på sig för att mamma envisas med att hon måste börja flytta på vagnen innan bussen stannat. Gubben med den där dragvagnen tappar balansen och ramlar över min vagn. Mosar hela sufletten och stödjer sig mot Filippas huvud, och inte fan rester han sig upp direkt heller. Nää, han ska halv ligga över Filippa ett bra tag, kollar upp på mig och ser hur arg och livrädd jag ser ut och kollar ner i vagnen och säger "oj, vad vare som hände?" och reser sig upp. INTE ETT ENS ETT FÖRLÅT ELLER URSÄKTA!!!!! Är det för mycket bejärt när ens unge blir mosad av en gammal gubbe eller? Ska man i fortsättningen behöva be folk att inte stå för nära vagnen när bussen åker för att få behålla en hel unge? Jag kan ju bara säga att det var tur för honom att Filippa inte verkar ha tagit någon skada av att ha haft honom hängandes över sig.

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback