Ensam

Det är lite små jobbigt just nu, att ständigt känna att dom enda man har är sin familj. Inga kompisar att vara med. Det är jobbigt att alla bara försvann långsamt medan magen långsamt blev större och större. När magen nått sin maximala storlek, fanns det inga kvar. Ja kallas det äkta vänskap, att man sviker när man behöver dom som mest?! Den första tiden vill ALLA "kompisar" träffa än, men dessvärre är det inte mig dom vill träffa utan i det här fallet Filippa. Likadant i början av graviditeten, alla tycker det är kul och vill veta allt. Men när man kommit förbi vecka 20 finns bara hälften av intresset kvar.
Är det såhär för alla unga mammor eller är det bara jag som har oturen att råka ut för det här? Allt förlorat i stort sätt alla man hade innan graviditeten och inte hittat någon/några nya att vara med?

Kommentarer
Postat av: Sara

fyfan vilka kompisar.. tur att du har mammagruppen plus att du har världens sötaste Lippa :)

Postat av: Mikaela

Hej Tess!
Mikaela (Punk_Angel) här, hoppas att detta kan vara en tröst. När man får barn i din ålder så kan det kanske vara så att kompisarna är så uppe i sitt med skolan, killar, fester m.m. Vilket gör att du kanske blir "utanför" eftersom du lever det liv du lever. Men när dina kompisar kanske har "mognat" och lugnat ner sig så kommer de nog tillbaka.

Dessutom vet jag att det inte är lätt att flytta ifrån allt, jag pluggade sj i Gävle ett tag och kände mig stundvis utanför eftersom jag inte bodde i Ösmo/Nynäs så ofta (hälsade bara på familjen då och då) det kändes som om kompisarna glömde bort en och det var alltid jag som fick höra av mig eller åka och hälsa på. Men jag lovar dig tjejen att det kommer bli bättre. Förr eller senare kommer dina sanna vänner fram, se detta som ett test för dem.

Har du tråkigt nån dag så kan du ju alltid höra av dig, jag pluggar på distans och sitter för det mesta hemma hela dagarna. Så vill du ha t.ex. promenadsällskap så kan du ju alltid skrika till, Så kan jag smita iväg från studierna en stund :)

2007-05-01 @ 19:52:08
Postat av: Kusiinen

Hej gumman!
Jag har hört om fler som råkar ut för liknande, och presis som föregående skriver handlar det nog mycket om mognad... Dina gamla vänner träffas fortfarande i skolan och hänger sedan ute med killar och allt vad ni brukade göra.
Du har ett helt annat liv, som att leva i en annan dimention och faktiskt är det ju lite Lippa som "bestämmer" i o m allt hon kräver och behöver, om du förstår vad jag menar?
Detta ger inte dina "vänner" ursäkt att göra som de gör, för jag förstår SÅ VÄL hur du känner! :(
Just nu behöver du själv nog också nya/andra vänner, som förstår dig och din nya situation, de nya intressen och andra saker du vill/behöver prata om som har med Lippa mm att göra...

Hör av dig om det är något, finns här för dig, det hoppas jag du vet!
Trots allt har jag funnits med sen Nea var 4 mån, så jag har barn på låtsas/halvtid i a f... hihi

Många kramar till er!

2007-05-01 @ 21:06:27
URL: http://intesomjag.blogg.se
Postat av: The original Patte ^^

Hej baby :)
tänkte bara skriva här :)
du ligger och sover i sängen nu :)
ska snart lägga mig brevid dig och mysa och sova :)
Älskar dig min sessa pusssss

2007-05-02 @ 00:55:32
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback