Fredag, besök på BVC

Svar på Jennys kommentar:
Javisst är vi världens stoltaste och gladaste föräldrar över att ha just Filippa som våran dotter. Hon är det bästa och underbaraste som finns i våra liv.
Jag tycker att det känns jätte bra att vara förälder, det är så himla mysigt och underbart. Visst det är inte alltid så himla mysigt med bajsblöjor men vad gör det när man har en underbart mysig dotter?!

Det är faktiskt mycket lättare än vad jag trodde att det skulle vara. Trodde det skulle vara mycket svårare. Men enligt dom flesta så har vi fått en ovanligt snäll tjej som verkar vara trygg i sig själv och med oss. Så det underlättar ju en hel del.

Imorse en stund innan jag skulle gå till bussen så satt Lippa i mitt knä och bajsade, så mysigt så. Men det som absolut inte var mysigt var att det gick igenom. Man såg en liten prick på byxorna vid låret. Men när jag tog av byxorna så var det inte bara en prick, hela blöjan var helt ner bajsad och hela bodyn till min förskräckelse. Och det konstiga var att det inte var på ryggen utan på magen. Hon var bajsig upp under armarna. Började med att försöka torka rent henne men insåg att det skulle ta evigheter så väkte Patrik och bad honom hålla henne över badkaret så tog jag duschslangen och sjöljde av henne. Så får se om hon ska bada ordentligt ikväll.

Var ju och vägde henne idag och nu väger hon 6210g, ungefär vad jag trodde att hon skulle väga. Och så var hon 62,5cm lång. Marie tyckte att hon var jätte fin, inte för smal och inte för tjock. Perfekta promotioner.
Efter det så var det någon slags föräldrargrupp, vi var fyra stycken där typ. Lippa var äldst och enda tjejen så hon försökte ta plats vill jag lova. Så fort någon annan än jag pratade så skulle Filippa också prata, helst mycket högre än dom andra. Så mycket har hon aldrig pratat förut, så blev lite chockad faktiskt.

Här har ni urgulliga pratkvarnen och mina heta pyjamasbyxor ;D

image21

Kommentarer
Postat av: kusifinen din

haha Vilket litet monster du har då! :p haha sitter nästan alltid o småler när jag läser! :) Så mysigt!

Ses snart! Kram

Postat av: Lillis

Tror du menar proportioner, ville bara säga det : )

2007-05-11 @ 19:46:45
Postat av: Mikaela

Jag kunde inte låta bli att garva när jag läste om Lippas lilla incident ;)
Gillar ditt sätt att beskriva det hela på.

Ha det gott.
Kramar

2007-05-11 @ 20:58:13
Postat av: Anonym

Ja det är klart att sånna saker är en liten ska om men ser vad man har skapat för gullunge :D

Ja det där med incidenten lät inte så jättekul , men jaa sånt hände rju tur att du fick hjälp av Patrik iaf med att han höll i henne..

Ha eb superbra helg med Charmtrollet och Patrik

MVH Jenny

2007-05-11 @ 23:27:50
Postat av: Din pojkvän, du vet den där knasiga pricken ;p

Älskar dig och lippa :)
men ja förstår inte hur du orkar skriva i bloggen 5408593 gånger om dagen ;) haha men de e roligt att läsa :D pusssssss älskar dig

2007-05-12 @ 02:47:13
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback