Fredag, vaccinering

Så nu har jag lite mer tid att skriva, förhoppningsvis.
Igår skrattade Lippa för första gången, då menar jag på riktigt. Camilla kittlade henne under hakan och i nacken och helt plötsligt kom ett urgulligt skratt. Både Camilla och jag började skratta och tyckte det var jätte kul. Efter ett tag kom vi på att vi kanske skulle filma det, men då ville hon ju inte skratta lika mycket. Men vi fick med ett litet skatt i alla fall.
Idag har Lippa blivit vccinerad mot Difteri (äkta krupp eller strypsjuka) som är en svår halsinfektion, Stelkramp som orsakas av en bakterie som finns i jord och kan infektera sår, Kikhosta som är en mycket smittsam långdragen luftvägsinfektion. Hostattackerna kan medföra livsfara för spädbarn, Polio (barnförlamning) som är en virussjukdom som medför allt från förlamningar till lindrig eller ej märkbar infektion och Hemofilus som är en bakterie som kan orsaka snabbt förlöpande infektioner i form av hjärnhinneinflamation och blodförgiftning, särskilt hos små barn.

Hon vägdes och mättes också hon nu väger hon 6660g och är 63cm lång. En riktigt stor tjej nu. Och för övrigt så kom paketet från H&M igår med 3 bodysar, ett par byxor och ett par hängselbyxor. Dom var såååååå fina :)

Kolla vad liten och söt hon är?! Det vr typ för någon månad sen.

image2

Kommentarer
Postat av: lippaspappa

Min söta lippa :)

Postat av: Elin

Ja det ska bli otroligt skönt :)
Och dessutom ska jag vara hundvakt sen så då måste ni två göra mig sällskap på promenader tycker jag!
Hihi ta hand om er sötnosar! puss

2007-05-26 @ 12:08:30
URL: http://el1ns.blogg.se
Postat av: Mikaela

Först och främst, tack för den gulliga kommentaren, har självklart nämnt dig idagens inlägg ;)
Skönt att Lippa är vaccinerad och klar :)
Hon är bara för söt på bilden :)
Många kramar
Mikaela :P

2007-05-26 @ 16:02:08
URL: http://mikaela85.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback