Lördag, en jobbig natt och en trött dag

Usch, jag tror att mitt lilla äppelskrutt håller på och bli sjuk. Hon låtr väldigt snorig och har svårt att andas genom näsan. Igår kväll var hon små gnällig och i stort sett hela natten. Hon somnade inte ordentligt förrän vid halv fyra och sen skulle man upp vid sju. Usch, vad det var plågsamt! Hon somnade typ till lite hela tiden, och när man precis börjat tro att hon tänkte sova så vaknade hon och gnällde. Hon skrek liksom inte, hon bara gnällde sådär jobbigt. Så idag har Lippa i stort sätt sovit hela tiden eftersom hon bara sov mellan halv fyra och sju. Och inte ens den tiden sov hon speciellt bra, hon vaknade till lite då och då men somnade om lika fort igen. Me eftersom jag är så lätt väckt som jag är så märker jag ju sånt.
Men nu på kvällen ska vi försöka hålla henne så vaken som möjligt just för att hon inte ska vända dygnet. Vill inte behöva sitta uppe en natt till. Men det finns ju risk för att hon inte sover speciellt bra i natt heller eftersom hon fortfarande är snorig. Men hon lär ju sova bättre om hon är trött än pigg.

Usch, vad man har fullt upp varje dag nu. Det är fan jobbigt att man aldrig har en dag då man bara kan vara hemma och ta det lugnt. Imorgon ska vi antagligen till Patriks farmor som egentligen ville att vi skulle stanna där på vägen hem men det orkade jag verkligen inte. Vet inte om jag orkar det imorgon heller, men det är nog större chans i alla fall. På måndag skulle någon tant komma hit vid halv tolv. På tisdag kommer prästen hit och ska babbla om dopet, på onsdag är det ju mammagruppen men det kommer jag nog inte kunna gå på för jag ska antagligen till Tumba då med min moster och träffa Babak angående ett jobb. På torsdag kommer vi nog kunna vara hemma hela dagen om inte dycker upp vill säga. På fredag är det BVC och på lördag kommer min mamma och pappa på middag och så ska vi kolla på eurovision song contest. Och så på söndagen så ska vi till södertälje på namnfest. Fullt upp med andra ord och så ska vi hitta en lucka och köpa Amandas namnpresent också. Blir ju helt slut av att bara tänka på den närmaste veckan.

Kollade förresten igenom Filippas garderob nyss.. usch vad det egentligen behövs kläder. Tog bort allt som var storlek 56 eftersom bodysarna stramar alldeles för mycket och byxorna är för korta och sitter åt för mycket i midjan. Det är 62 och/eller 62/68 som gäller just nu. Har en hel del i 62 men eftersom det går minst två bodysar om dagen just nu så är garderoben lite klen just nu. Men det är ingen ide att köpa mer kläder i 62 det ska vara 62/68 i så fall. Och usch vad vi kommer behöva köpa kläder i storleken 68 för det har vi bara typ bara tre plagg i eller något sånt och det kommer hon ju kunna ha snart. Oj oj oj... Det blir till att shoppa massa nästa månad.

Nää  nu orkar jag inte skriva mer. Puss och kram, vi ses på stan ;D

Kommentarer
Postat av: Sara

hoppas hon blir frisk!


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback