Lördag, och idag är det esc

Igår beslutade vi oss för att testa att sluta med minifomdropparna eftersom Lippa nästan är tre månader nu. Och så har hon blivit så pass lugn. Igår gick det faktisk rikitig bra utan droppar, hon somnade precis som vilken kväll som helst så det var skönt. Och så vaknade hon inte förrän vid åtta första gången. :)
När hon vaknade vid halv ett och skulle ha mat så såg jag att hon hade kissat så pass mycket att hon kissat igenom kläderna, i min säng. Så det var bara att springa och byta kläder på henne direkt och så får jag väl byta sängkläder ikväll också.

Ikväll kommer mamma, syster och kanske pappa hit och äter middag och så ska vi kolla på eurovison song contest tillsammans. Hoppas det går bra för The Ark nu, igår på nyheterna så låg dom bara på femte plats. Fast det är ju inte så illa pinkat det heller. Pappa jobbar idag och efter jobbet skulle dom ha något möte på jobbet till klockan sex så får se om mamma och syster väntar på honom eller om dom kommer själva. Ska ringa och kolla med dom strax så man vet hur mycket kyckling man ska ta fram. Men det ska bli kul att dom kommer i alla fall. Har kommit närmare allihop sen jag flyttade.

Patrik och hans mamma tyckte egentligen att jag skulle vänta med att sluta med minifomdropparna tills efter helgen eftersom mamma och co kommer idag och imorgon ska vi till Amansas namnfest i södertälje. Men ska vi vänta på att vi inte ska ha något planerat så får vi nog fortsätta med dropparna tills hon är tio eller något. För jag har något att göra typ varannan dag eller så.

Söndag (imorgon): Namnfest i Södertälje
Måndag: Ledig dag, vad jag minns ialla fall
Tisdag: Föräldrargrupp med babymassage
Onsdag: Ledig dag
Torsdag: Ledig dag
Fredag: Klippa mig inför dopet
Lördag: Fixa inför dopet
Söndag: Lippas dop

I och för sig så skulle man kunnat vänta till tisdagkväll, men jag tyckte att man lika gärna kunde fortsätta med att skippa dropparna när man redan börjat med det och hade ställt in sig på det. Jag har bestämt mig för att det ska funka utan droppar nu så då ska det göra det också. Vi skulle ge henne två dygn utan droppar och är hon fortfarande jätte gnällig och skrikig då så ska vi börja med dropparna igen. Efersom hon inte är van vid att jobba med magen själv, hon är ju van att minifomen hjälper henne. Men jag tycker inte att det varit någon skillnad förutom för en stund sedan när jag tror att hon bajdade (hon somnade så kunde inte bya blöja, men det luktade prutt i alla fall) då skrek hon lite. Men men..

Nää, nu ska jag duscha lite tror jag. Men ni ska få en bild på Lippa också, har bestämt mig att det ska vara en bild varje dag, men bara en om dagen. Skriver jag flera inlägg på en dag så blir dom bildlösa.
Haha hon älskar min mobil ;D

image22

Kommentarer

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback