Måndag,prat om dopet

Jag skrev ju lite om dopet igår. Men det blev ganska hastigt eftersom Camilla väntade på mig. Så ska försöka skriva lite bättre idag. Jag tror att det blev lite för mycket för Lippa igår.
Lippa sov precis innan dopet och vi fick tyvärr väcka henne när vi skulle sätta på dopklänningen och gå in. Hon sa inte ett pip under hela dopet. Hon försökte sno lite psalmblad ur psalmboken, satt och slog på boken och gäspade när prästen pratade. Hon så lipade hon åt prästen när han tog vatten på hennes huvud, när han skulle visa upp henne för gästerna så spydde hon på honom. Man får faktiskt busa lite.
Direkt efter dopet gick vi över till församlingshemmet och fikade och öppnade presenter. Lippa var fortfarande vaken och hoppade runt i olika famnar hela tiden typ. Så jag passade på att öppna presenterna medan folk fikade och Lippa var nöjd. Fick hjälp att öppna paketen av Fanny, min yngsta kusin. Hon valde vilket vi skulle öppna och så hjälptes vi åt. Men efter nästan en timme så ville Lippa ha mat och då fick Camilla ta över och öppna paketen. Vi den här tiden hade dom flesta gått och det var nästan bara Mikaela, Patrik (Mikaelas Patrik), Christo och Joy kvar.
Efter vi var färdiga i församlingshemmet så åkte vi hem med alla fina presenter och så åkte vi till Sorunda, för Patriks mamma skulle ha Filippa en stund. Hade jag fått bestämma så hade jag tagit det en annan dag för tyckte det var lagom mycket för Lippa redan. Men det var ingen som lyssnade på mig, så det var bara att ge med sig. Självklart var hon jätte grinig och sov nästan hela tiden. Men efter två timmar så kom mamma och hämtade oss och då åkte vi hem så Lippa fick lugn och ro. Äntligen!

Idag åkte Lippa och jag med pappa till Hallunda och hämtade Camilla i skolan. Sen åkte vi till Södertälje och besiktade om Mazdan. Imorgon skulle det bli körförbud på den annars. Efter det åkte vi till Ica Maxi och handlade hem lite mat för det var nästan tomt. Pappa hade inget icakort så jag drog mitt och fick bonusen. Man är inte dum heller. ;D
Nu ska vi bara vara hemma och ta det lugnt, möjligtvis att Camilla kommer få passa Lippa en stund ikväll när mamma och jag åker till Ösmo och hämtar lite kläder och sånt. Men får se om vi tar det ikväll eller imorgon kväll.

Imorgon ska jag vara en stund med Elin. Är det fint väder så ska vi ut och gå en stund, annars får vi väl se vad vi hittar på. :)
Men blev riktigt glad igår närhon frågade om vi skulle hitta på något.

Här kommer en bild från dopet.
Först är det Gudfar Christoffer (Christo), sen är det Gudmor Camilla med Filippa i famnen, sist men inte minst så kommer jag.

image34


Föresten ni var dåliga på att gratta Lippa på 3 månaders- och dopdagen. Fy fy!

Kommentarer
Postat av: klara ;D

grattis till allting =) =P

2007-05-21 @ 16:35:12
Postat av: Mikaela

Klart man ska gratta Lippa för att ha passerat 3 mån och för dopet.
Liten blir stor :)
Kul att återigen nämnas i bloggen ^^
Kram

Postat av: Mikaela

Kul att ni tyckte om presenterna :)
Ett tips om den blir en plåga ;)... tror det finns en avstängning-knapp på den annars kan ni ta ut batterierna om ni är less på att hela tiden höra "Tittut, jag ser dig" m.m. ;D

2007-05-21 @ 18:45:40
URL: http://mikaela85.blogg.se
Postat av: Kusifinen

Grattis till er! :) Jätte fint dop var det! Jätte mysigt och trevligt!!! :)

2007-05-22 @ 10:54:20
URL: http://intesomjag.blogg.se
Postat av: Filippas Pappa..

hoppas filippa mår bra pussa henne från mig

2007-05-22 @ 10:59:44
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback