Onsdag, irriterande

Igår hade Elin och jag en underbar dag. Gick hemifrån vid kvart i elva ungefär för att gå förbi ica och köpa dricka. Sen tog jag bussen ner till centrum, och då somnade entligen Lippa i vagnen. Man såg hur trött hon var men hon vägrade att somna. På bussen ringde pappa så vi pratade en hel del. Det är ganska roligt för han ringer mig nästan varje dag när han jobbar bara för att prata lite grann.
Men när jag kom ner till centrum fick jag lägga ifrån mig telefonen för att komma av. Det var lite halv bökigt, och det som var irriterande var att när jag precis tagit mig av bussen och tagit upp telefonen igen så såg jag att den bussen jag gick av skulle bli den bussen jag skulle på. Snacka om irriterande.
Nästan precis när jag kom hem till Elin så vaknade Lippa och så var det full fart en stund. När hon åt vid ett så somnade hon till i en halvtimme eller så. Men vaknade ungefär lagom tills vi skulle gå till bussen och jag skulle åka hem. Hela vägen ner till centrum och en halvtimme i centrum var hon vaken. Hon somnade inte förrän jag gick på bussen hem, sov på bussen och tills jag klev innanför dörren. Vilket var högs en kvart. Sen sov hon inte mycket mer på kvällen heller. Hon somnade till vid middagen typ, så tror det knappt blev en och en halv timmes sömn för henne under går dagen.
I centrum köpte jag en ny amningsbh också, det är så svårt när man bara har en. Men nu har jag i alla fall två. :)

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Bara vara hemma och ta det lugnt misstänker jag. Skulle kanske åka till Ösmo och hämta några grejer och lämnat av Lippa i sorunda hos Patrik. Men vet inte om jag har någon lust längre. Eftersom det alltid ska bli tjafs hela tiden. Är så trött på det nu. Snart skiter jag i allting!!
Ska nog försöka bada henne idag på dagen också. Det blev aldrig av igår kväll. Så ska ta det på dagen idag innan vi åker till Ösmo, om vi nu gör det!
Men nu ska jag ta hand om en nakenfis som ligger och babblar för glattalivet. Hon börjar nog tröttna på att ligga där själv och vill nog ha mat nu också.
Skriver nog mer ikväll sen, eller senare idag om jag får henne att somna en stund.

Men här kommer en bild på sötisen från i söndags när det var så varmt och skönt ute.

image40


Vart har alla mina läsare tagit vägen? Och ni som brukar kommentera så fint? Saknar er ;p

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Tack så mycket gumman det värmer :)
Vad söt hon är i kepsen!
Jag hoppas att ni löser detta på ett eller annat sätt, förhoppningsvis till det bästa för er lilla familj :)

Postat av: Mikaela

Mmm det kan man säga...

2007-05-30 @ 12:12:44
URL: http://mikaela85.blogg.se
Postat av: klara :D

jag läser, fast jag har itne kommenterat så mycket..=)
hoppas allt löser sig för er !
söt keps hon har :D

2007-05-30 @ 17:20:00
Postat av: therese

hej. läser din blogg dagligen och den är massa bra :) jag känner mig igen mig i dig på något sätt :P såg en sån mössa du har till din lilla på lindex, tänkte köpa en sån fin till min leona men den var aldeles för stor, får vänta lite :P söt din lilla är :) gör du om dagarna föresten? hur gammal är du? :P

2007-05-30 @ 23:09:01
URL: http://denriktigaottersten.blogg.se
Postat av: sandra karlsson

hej hej lippas ingifta faster här hur är det igentligen med er.. jaja du vet ju vart vi finns om du vill prata å detta va ju lite av en överraskning kan jag ju säga.. kram sandra

2007-06-07 @ 23:37:22

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback