Onsdag och en arg Therese

Usch vad seg man varit idag då. La mig i sängen med Lippa efter hon ätit vid tre. Vi låg och mös och hon sov och jag vilade lite. Det var riktigt underbart och mysigt!

Jag känner bara hur det kliar i fingrarna efter att få skriva av mig lite över en sak som jag stör mig så grovt på. Jag ska inte nämna något namn, då har jag ingenting sakt.
Men jag börjar tröttna på att du försöker "bestämma" över mig och säger vad som är rätt och fel när det gäller Filippa. Det är väl jag som är hennes mamma och som känner henne bäst?!
T.ex. att jag aldrig får trösta henne själv om hon är ledsen innan hon somnar. Just nu är hon inne i en sån period då hon låter innan hon somnar om hon är riktigt trött. Nää, då kommer du med en irriterad ton på rösten och säger "ge hit henne då" och så snäll som jag är så säger jag inget tillbaka utan lämnar bara över henne. När hon somnat i din famn kommer du med kommentaren "tänk att ... ska behöva göra allt! ... är bäst!" Och t.ex. så hade du lagt ner henne i sin säng och så har du mage att säga "Therese, sluta prata så högt nu du väcker henne!" Då kunde jag inte låta bli att svara "Hon vaknar inte alls av att man pratar" med en irriterad röst och då får jag som svar "Jo det gör hon visst!" Alltså jag vet inte vad jag gör nästa gång jag får en sån där kommentar av dig. Jag vill bara spy!
Det är jag som är Filippa Margareta Julia Gustafssons mamma, och det är även jag som tar hand om henne dygnet runt. Så då tycker jag att det borde vara jag som känner min egen dotter bäst, eller har jag fel?

Japp, Mikaela du är märkt för livet. Du kommer alltid att vara Zebran för mig och Lippa ;D
PS! Zebror är faktrisk ganska fina och söta *blink blink* DS!

Kommentarer
Postat av: kusifinen din

Men FY va jobbigt!!! Du har alldeles rätt och jag tycker verkligen du borde säga ifrån!!! En annan person, vem det än är, så ska dem (hon eller han) inte säga någonting alls om inte du/man själv ber om hjälp eller råd!
Det är ditt barn så du har all rätt i världen att göra det du själv känner är mest rätt/bäst för dig och Lippa!!!
Grrr va irriterande! Känner igen PRECIS det där också, no names, haha så förstår precis hur du känner!!!

Kram på er

Postat av: Mikaela

Usch fy fan, sånt där skulle jag bli skogstokig över. Som du säger vem känner inte barnet bäst om inte mamman! Livet är fullt av experter, men man kan faktiskt välja om man vill lyssna på dem eller inte ;)

När du säger det så, så kan jag stå ut med att vara "zebran" för dig och Lippa ;)

2007-05-16 @ 18:48:05
URL: http://mikaela85.blogg.se
Postat av: Sara

Det låter precis som att den där "personen" är Patrik?

2007-05-16 @ 19:26:58
Postat av: Tess

Nej det är absolut inte Patrik,
Han bestämmer över filippa lika mycket som jag!
det är ju hans dotter också :)

2007-05-16 @ 19:33:23
URL: http://terri88.blogg.se
Postat av: Sara

Jag är nyfiken på att veta varför ni inte ska bo med varandra längre, nog för att det inte angår mig. Men...

2007-05-16 @ 21:52:33
Postat av: Patrik

Vi ska bo var och en försig för att,
Therese trivs inte här där vi bor, hon vill bo i tumba. men jag kan inte flytta nu för jag går hos en teraupet här som jag vill gå färdigt hos, så tess flyttar hem till sina föräldrar så länge och när jag är klar med teraupeten så ska vi flytta in tillsammans igen,om inte tess har flyttat tillbaka till mig igen då :) så ligger det till sara! :)
Mvh Patrik

2007-05-17 @ 02:36:14
URL: http://patriknilsson.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback