Söndag, morsdag

Igår kom Patrik hit för att träffa Lippa en stund, så han fick ta vagnen och gå ut en stund. Men han var inte borta så jätte länge. Medan dom var borta passade mamma och jag på att fixa i vårat rum, ränsade bort allt skit och sånt som inte skulle vara där och sådär. Det blev riktigt fint och bra faktiskt, är hel nöjd! Men hann inte riktigt klart med allt innan Patrik och Lippa kom tillbaka.
Sen åkte mamma och Camilla iväg och köpte en tvbänk medan jag fixade med våra kläder där nere och Lippa sov fortfarande i vagnen efter Patriks promenad. När hon vaknade gick jag upp och matade henne framför Kyle XY, reprisen självklart.
Sen ville Patrik och hans mamma komma hit igen för Patrik ville träffa Lippa ännu mera. Så mamma fixade lite fika och så satt vi och pratade och sådär en stund innan dom skulle åka hem och äta middag. Och mamma och jag ställde oss och fixade våran middag. Panerad rödspetta med kokt potatis och hemmagjord sås, mumsigt var det!
På kvällen satt pappa och jag och pratade massa, det var riktigt skönt och trevligt. Han tror på mig, han tror att jag kan tjäna massa pengar och bli rik inom det här, och det glädjer mig att han tror på det. Jag vet att han skulle hjälpa mig vad det än gäller och det är såååå himla skönt att veta.

Imorse väckte Camilla och jag mamma med frukost på sängen. Vi fixade te och två smörgåsar med ost och gurka. Och så gick jag ut och plockade några av våra tusentals guldvivor som växer på tomten och satte dom i ett glas och så tände vi ett värmeljus och satte på brickan. Och så fick hon ju självklart ett paket också, några lotter. Två triss, två tian och en skrap bingo, och hon vann faktiskt trettio kronor på skrap bingo.
Själv fick jag min morsdagpresent redan igår när Patrik var här första gången. Han hade köpt en skål med karameller till mig från Lippa. Och så fick Filippa två gosedjur av honom också.

Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag. Först var det snack om att vi skulle åka till farmor och fika, men nu orkar inte pappa det så nu vet jag inte vad som händer. Lippa ligger just nu och sover i vagnen ute i skuggan, hon var så himla trött och gnällig så hon vägrade till och med att äta. Så testade lägga ner henne i vagnen och gick runt lite på tomten och rätt som det var så somnade hon. Så nu ligger hon där ute med ett lakan över vagnen så hon inte ska få massa djur på sig.

Jag tror inte att jag har nämt det här i bloggen än, och har jag det så gör jag det igen. I torsdags så skrattade Lippa för första gången. Förut så log hon bara och "skratta" utan ljud. Men nu skrattar hon med ljud, det låter ungefär "höhö", det är sååååå gulligt.
Och i fredags vände hon sig från rygg till mage på babygymmet. Och inte nog med det, bara på någon vecka har hon börjat greppa otroligt bra, hon tar tag i saker hur lätt som helst nu. Passar man sig inte så snor hon det mesta. Här om dagen så tog hon tag i Camillas näsa och en annan gång i hennes läpp.

Och när vi ändå pratar om Lippa så kan jag ju nämna att hon inte verkar reagerat överdrivet på vaccinet. Visst har hon varit något gnälligare, men inte överdrivet. Och det verkar vara det enda, och det är skönt.

Här kommer en bild på Lippa när hon ligger på "skötbordet" och leker med kossan från babygymmet med sin moster Camilla. Man ser inte överdrivet bra att hon håller den helt själv, men man ser ena handen i alla fall. Bilden är tagen igår. Visst börjar hon bli stor?

image37

Kommentarer
Postat av: Din pojkvän, du vet den där knasiga pricken ;p

Va mysigt för filippa att ligga ute och sova i vagnen :)
älskar er!

Postat av: Mikaela

Tack sj :)
Va kul att läsa om Lippas framsteg :)

2007-05-27 @ 14:25:16
URL: http://mikaela85.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback