Söndag och fortfarande en Förkyld Lippa

Filippa är fortfarande snorig och sådär. Hoppas det går över snart eftersom hon blir så gnällig och inte vill vara speciellt mycket själv. Igår åt hon lite halvdant vid halv nio på kvällen och skrek hon tills hon somnade i min famn vid halv tio tio. Räknade med att hon skulle vakna senast halv tolv och äta igen, men vid tolv hade hon fortfarande inte vaknat så testade att lägga ner henne bredvid mig för trodde hon skulle vakna då. Men det gjorde hon inte så gick och gjorde mig i ordning och kröp ner bredvid henne och la mig för att sova. Hon vaknade inte förrän halv fem och då åt hon lite innan hon somnade om och sådär. Som tur var så vände hon inte på dygnet som jag var rädd för att hon skulle göra, hon sov ett dygn i stället. Men idag verkar hon vara lite piggare i alla fall. Men snorig är hon fortfarande och lite små häning. Om det inte blivit bättre på tisdag ska jag gå förbi Marie på familjecentralen och fråga om hon har några knep man kan dra till med. Tycker det är taskigt att låta Filippa må dåligt om det finns något man kan göra åt det.

Mina drömmar om att flytta är fortfarande starka, om inte ännu starkare efter igår när man såg på när Patriks lillesyrra flyttade till en annan lägenhet. Vill också, verken Patrik eller jag tycker överdrivet mycket om den här lägenheten. Jag känner att jag inte trivs så pass bra här som jag önskar att jag gjorde. Så ingen av oss är motiverad till att städa och fixa här hemma, så det ser alltid ut som en svinstia. Men för eller senare ska vi flytta, antagligen till Tumba. :)


Kommentarer
Postat av: Malin

hej igen:p vilken tid är det dopet börjar? tänket om ja får sluta tidigare från jobbet så ja hinner:) Kram /malin


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback