Tisdag, och Lippa är fortfarande lite förkyld

Ska börja med att säga att Lippa tyvärr fortfarande verkar vara lite små förkyld, men inte alls lika mycket som förut. Men det rinner lite snor ur näsan ibland och så nyser hon oftare än "normalt". Man kan även höra att det är jobbigt att andas ibland, men det är mycket bättre än första dagen i alla fall, så det är skönt!

Idag har prästen varit här och pratat om dopet. Så nu känns det verkligt. Han var rikitgt trevlig tycker jag, så det känns skönt att det är han som ska döpa Filippa. Vi fick en bok av honom, det var berättelser ur gamla testamentet som man skrivit om på ett enklare sätt. Så han tyckte vi skulle börja läsa för Lippa ur den boken nu. Men jag vet inte om jag håller med om det. Visst, jag tycker att vi ska börja läsa för henne snart men inte biblen direkt.
Men det känns som att dopet kommer bli som vi vill ha det i alla fall. Så nu är jag lugn angående det!

För en stund sedan så badade jag Lippa. Hon är ju bara för söt när hon badar. Hon plaskar och har sig med både armar och ben så jag var alldeles prickig i ansiktet. Det är ju tur att jag har hennes badbalja i badkaret. Hon tittar upp på en och skrattar och sen plaskar hon på och skrattar. Det är sååååå härligt och se. Finns det något finare än en lycklig Filippa?! Det tror inte jag. Hon är verkligen mitt allt!!! Det är helt sjukt att två personer kan få något så fint och underbart tillsammans. Utan mina godisbitar
Patrik och Filippa skulle jag känna mig tom.

Johanna, du frågade ju vad det var jag nu hade på gång och jag antar att du menade det som jag skrev att Mia och jag skulle göra imorgon. Men jag väntar med att berätta om det tills imorgon när jag varit i Tumba och har lite mer kött på benen. Men jag lovar att jag ska skriva om det imorgon!

Men här kommer det en bild på min älskling. Liggsitter i babysittern och kollar på TV. Tro mig, det är hon själv som dragit i tröjan så det är sådär. Hon tar tag i tröjkanten och drar miot huvudet, det där lilla busfröt. Men hon är världens sötaste ändå, eller hur?!

image18

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bilbeln kanske inte är så kul att läsa för sitt barn. Du kan ju börja läsa barn böcker å så :) det lär hon sig otroligt mycket på och kan då snappa upp fler ord vad hon gör nu.
Ja haha den bilden var urgullig :D

2007-05-08 @ 20:22:43
Postat av: kusifinen din

hihi Gu vilken liten go bit hon är! Så söt!
Roligt att det känns bra med prästen och att allt rullar på sådär! ;)

kramar

Postat av: sara

Hon är verkligen supersööt :D

2007-05-08 @ 21:20:06

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback