Torsdag, studenten

Svar på Thereses kommentar:
Jag umgås med Lippa om dagarna, vilket dom flesta nog har förstått. :) Försöker att inte bara sitta hemma och glo, utan komma ut lite varje dag. Även om det bara är att gå en sväng ner till Ica med vagnen eller om jag åker hem till Elin och vi går en promenad eller sitter hemma och äter jordgubbar. Sen jag flyttade hem till Tumba har jag börjar vara mer med kompisar och med min pappa och syster. Så det är inte speciellt ofta som jag bara sitter och degar. Och nu börjar det bli sån fart och energi i Lippa så man kan inte bara sitta och göra ingenting när hon ska hoppa och allt vad hon gör.
Jag är 19 år, alltså född 88. :)


Igår åkte jag, mamma, Camilla och Lippa till Ösmo och hämtade lite grejer och så skulle Patrik få umgås lite med Lippa en stund. Hämtade alla kläderna till Lippa, även de som var i storlek 80 och 92. Eftersom Patrik ska flytta om en månad typ så tyckte jag att jag lika gärna kunde ta med det till Tumba. Det är väl bättre att ha de där Lippa är.
Det verkade som att Patrik blev glad över att få vara med henne en stund "själv". Han satt i sovrummet och vi i vardagsrummet.

Idag tog Tumba gymnasium studenten, alltså så tog min klass studenten idag. Så jag och min syster tog med oss Lippa ner till gymnasiet och kollade på utspringet. Och så ville jag gratta Elin och Suff. Köpte ett varsit hjärta som det stod grattis på till dom. Jag säger bara en sak om studenten i år, det märktes på en del att det varit champangefrukost. ;D
Efter att vi varit hemma en stund och Lippa fått mat och sådär så gick pappa och jag ner till Ica för att handla lite till middagen. Camilla orkade inte gå med oss ner så då tyckte jag att Lippa kunde stanna hemma med henne och busa istället för att jag skulle packa ner henne i vagnen igen. Tydligen så spydde hon ganska mycket både på sig själv och Camilla, för när jag kom hem hade hon bara blöja och en blöt body låg bredvid.
Vi hade egentligen kommit överrens med mamma att vi skulle göra falukorv i ugn idag när mamma var borta, men Camilla tycker inte att det är speciellt gott och pappa var nog inte sugen på det så vi bestämde att vi skulle göra egna panpizzor. Så jag ska ha ost, skinka och kantareller på min, får se om det blir något mer kanske.

Pappa och jag har testat att spela på keno idag, så får se om vi vinner något. Troligen inte, men man kan ju alltid hoppas på att man vinner tillbaka pengarna.
Som pappa sa på hemvägen "Det skulle ju räcka med 400.000, då skulle jag köpa en sån där BMW som vi hade förut." Han är ju knäpp, men jag tycker om honom ändå. :)

Nää, nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, kommer kanske mer ikväll annars så skrivs det mer i morgon. Ska bara avsluta med att säga GRATTIS till Elin och Suff som faktiskt tog studenten idag. Är så stolt över er!

Här kommer en bild på Lippa som ligger på mage på babygymmet. Visst är hon duktig på att hålla upp huvudet?! Och lika söt som vanligt. Hon är faktiskt sötare än bebisarna i bebisreklamer som man tycker är så gulliga. Filippa knäcker ;D

image41

Kommentarer
Postat av: Johanna

Låter underbart de där! :) Verkar som du trivs riktigt bra hemma och jag förstår om stödet från familjen är värt mycket! :)
Saknar och tänker på dig här borta!!! Kommer ner snart, en hel vecka, så hoppas vi kanske kan ses nån dag!? Skulle vara så mysigt!!!
Bamse kram till er!

Postat av: Elin

vad gullig du är gumman, tack så jättemkt för hjärtat det var verkligen så sött! :)

2007-06-01 @ 12:13:35
URL: http://el1ns.blogg.se
Postat av: Din pojkvän, du vet den där knasiga pricken ;p

Mina prinsessor :)

2007-06-01 @ 13:27:11
URL: http://patriknilsson.blogg.se
Postat av: Anonym

Haha en annan minns från studenten att champangefrukost och klackar var en dålig kombination ;)
Jupp Lippa knäcker :)

2007-06-01 @ 16:29:29
Postat av: Mikaela

Kommer inte ihåg om jag skrev namn på mitt inlägg ;)
Det var iaf jag :) som skrev om klackar och champange

2007-06-01 @ 16:33:19

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback