En jobbig dag

Sitter i min säng med en mensvärk som gjort mig illamående och smått trött. Att man alltid ska behöva få lida av den smärtan, räcker det inte med att man känner sig uppblåst som en ballong. Vi tjejer blir påminda om att vi är tjejer tillräckligt tycker jag.

Idag har det varit en sån där dag då det inte alltid känns så kul att vara ensamstående förälder. I min blogg ser det nog oftast ut som att livet är som en dans även när man har en 7 månaders bebis. Det är det oftast, i alla fall med Filippa. Det kan ju ha med att göra att jag är så otroligt kär i henne så jag lägger inte riktigt märke till de som ibland kan kännas jobbigt. Eller så har jag bara haft en sån tur att jag fått en liten ängel. Jag vet inte riktigt..
Men i alla fall, idag har man fått känna att det är en småbarns mamma jag är. Filippa har gnällt och varit allmänt "jobbig" hela dagen, antagligen pga tänderna. Hennes tänder har bråkat med henne sen hon var ca 3 månader, och gör det fortfarande utan att titta fram. Men nu dom senaste dagarna har det blivit ljudare i tandköttet och Lippa har varit gnälligare än vanligt. Så nu tusan är dom nog på väg..

Små barn ska ju alltid testa sina föräldrar, eller egentligen alla. Men det är speciellt sina föräldrar som ska testat konstant. Det är den som dom känner sig tryggast med som dom trotsar mest hos. Och just nu är Lippa i en testperiod, speciellt på skötbordet. Det slutar alltid med tredje världskriget, som självklart mamma vinner. Hon ska hela tiden försöka vända på sig och vrider sig som en mask så man inte ska kunna torka rent henne eller ha en chans att sätta på en ny blöja. Och ju mer bestämd man blir, ju argare och ledsnare blir Lippa. Man får helt enkelt bita ihop, hålla emot så hon inte kan vrida på sig, torka rent, och sätta på blöjan. `
Det är just nu bara på skötbordet som denna filur tittar fram, men jag väntar bara på resten. Jag vet att det finns så mycket mer som jag kommer behöva kämpa igenom. Det värsta är nog treålders trotsen och tonåren.

image184
Lippa hoppar på sin moster som leker med hennes hund.

image185 
Lippa står vid soffbordet och kollar på tv.

image186
Läser en bok med mormor.

image187
Lippa innan en liten promenix.

image188
(Ursäkta att den är suddig) Lippa och jag.

image189
Dotter och mor ute.

Kommentarer
Postat av: kusifin

Söt flickorna! :) Mysiga bilder du lagt ut! Och jätte fin beige overall du har till plutt! :D Jätte härlig! Ni är så söta så lilla tösen och hennes fina mamma! Ojdå, har det börjat nu, stackare där!! @--}-- När Nea var så liten var hon nog faktiskt ALLTID snäll, en riktig liten ängel, utan att överdriva! Vi fick sova, äta och vara glada! Inte massa pip och gnäll! (som man kommer ihåg!) haha Näe, men jag vet att alla fick den uppfattningen!
Nu senare däremot har hon testat mig så jag ibland verkligen gråtit för att det varit så jobbigt! Då har hon inte varit snäll kan jga säga!
Mig har hon testat och pappa sin har hon styrt :p haha Hon är en liten pappa gris, Nea och jag har börjat heta "MammaHanna" nu! :D *värmer mitt hjärta* Saknar dig kusinvitamin!
Kramar

Postat av: Anonym

Fina bilder :)

2007-10-03 @ 12:12:21
Postat av: sandra karlsson

hej oj va stor våran lilla kusin har blivit... Allt bra annars?

2007-10-03 @ 23:08:09
URL: http://www.smks.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback