Göra en egen kokbok?

Idag har vi varit på medborgarkontoret och fixat en dagisplats till lill tjejen. Men hon måste fyllt ett år för att få börja så den 20 februari börjar hon på dagis. Just nu har vi bara tagit ett dagis eftersom jag inte visste något om dagisen som fanns. Men i helgen ska mamma och jag gå runt lite och kolla på dom olika ställena och se vart dom ligger och vilket som vi tror blir bäst. Och så kanske jag går till medborgarkontoret i nästa vecka och ändrar i så fall. Men får se. :)
Enda problemet är ju bara att jag börjar skolan den 14 januari. Fast jag har kommit på en ganska bra lösning. Dom dagarna som ingen annan kan passa henne medan jag är i skolan får jag väl ta med henne till skolan. Eftersom alla andra i klassen är ute på praktik till sportlovet och jag sitter själv i skolan, eller klassrummet i alla fall så tycker jag att det borde funka. Men ska prata med Jocke och Anki i nästa vecka.

När vi kom hem var jag tvungen att gå ner till ica och syster ville gärna gå ner till lekplatsen och gunga med Filippa så jag sa att hon gärna fick göra det. Så gick ner till ica själv. Kändes ganska tomt och konstigt att inte dra på en vagn. Men man behöver ju få vara själv en del också, även om det bara handlade om en kvart eller så.

Satt och spånade lite i vad jag ska göra för projektarbete i skolan sen. Vill ha en ide och kanske börja lite smått nu under hösten, så det verkligen blir ett bra jobb. Och jag har skrivit ner några ideer som jag ska prata med Anki om. Den som jag tror mest på är att göra en kokbok för familjen, med familjens 30 favoriter. Låter inte det roligt?

För någon dag sedan skrev jag om att Lippa testar en på skötbordet och ska vända på dig hit och dit, att det var det enda hon gjorde hitills. Nu har hon börjat när det gäller maten också. Man får trixa och fixa en del, men till slut så har man fått henne att äta nästan allt i alla fall. Lilla rackarungen :)

Nej, nu börjar mina ben somna så nu ska jag hoppa runt lite grann,
Tjingeling!

image190
Kryper under möblerna.

image191
Ska klättra på fotöljen.

image192
Sötisen.


Kommentarer
Postat av: Sara

Hon ser så otroligt busig ut på alla bilder ;D Sötungen! :D

Postat av: Mikaela

Det kommer gå bra med dagis och skolan, det vet jag :)
Gud vad kul det låter med en kokbok, verkligen rolig idé :)
Det måste ju vara något man är intresserad utav när det gäller projektarbete annars är det lätt att man inte gör bra ifrån sig.
Härliga bilder på din lilla trollunge, man blir varm i hjärtat när man ser dem :)

2007-10-05 @ 11:02:53
URL: http://mikaela85.blogg.se
Postat av: kusifin

Sånna mysiga go bilder på Lippa! :) Kokboken tror jag är en jätte bra idé!! Kan du ju illustrera och göra lite fint också om du vill och orkar liksom! :)
Hoppas allt är bra med er! Kram

2007-10-05 @ 12:35:22
URL: http://intesomjag.blogg.se
Postat av: elin

men vet duuuu, jag kanske blir arbetslös i december då lär ju jag vara det i en månad minst medans jag försöker hittan nytt jobb. då kan ju jag ta hand om henne, helt gratis :D hihihihi
saknar er! <3

2007-10-05 @ 13:26:58
URL: http://el1ns.blogg.se
Postat av: Sara

SötLippa :) Kokbok låter som en jätte bra ideé!

2007-10-06 @ 14:53:44
URL: http://SaraWikstrom.blogg.se
Postat av: Wendela

hur gammal e fillipa?

2007-10-13 @ 14:28:01
URL: http://ho0mii3z.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback