Idiotiskt att kommentera andras bröst

Jag har ingenting imot att man kommenterar andras utseende eller liknande. Men jag tycker inte att man ska kommentera saker som man inte kan göra någonting åt (utan operation), speciellt inte något som man vet är känsligt hos dom flesta. Många tjejer har komplex över sina bröst och sin rumpa och därför tycker jag inte att man ska kommentera dom, om man inte har något snällt att säga.
Att säga att man tycker att någon har jätte små bröst, häniga, fula eller vad som helst är bara onödigt och idiotiskt. Lika så att säga att någon har för platt, för stor eller för bred rumpa. Man vet mycket väl själv vad man har för kropp och hur den ser ut. Man behöver inte höra det från andra också.
Om du ser att jag t.ex har väldigt platt rumpa så kan jag nästan garantera att jag redan har sett eller märkt det tio gånger värre än dig och säkert haft ångest över det också. Då mår man ju bara sämre av att höra det av någon annan.

Men man kan ju kommentera någons kläder eller hår och liknande för det går att göra någonting åt. Man kan klippa håret eller byta kläder. För det behövs inga större ingrepp för att ändra på sånt. Det är något man kan göra hemma om man vill. Bara gå till garderoben och ta fram något nytt plagg eller ta fram en sax och klippa i håret (om man nu är duktig på det) annars får man väl gå till frissan då.
Men förhoppningsvis förstår nu själva poängen.

Anledningen till att jag skriver det här är för att en så kallad kompis till min syrra kommenterade hennes bröst på ett taskigt sätt idag framför massa människor. Och alla som känner min syrra väl vet att hon har väldigt mycket komplex över just brösten. Och när hon berättade det för mig såg jag hur illa hon tagit den där kommentaren. Jag blev så arg och ledsen över att någon sagt så just till henne som har haft såna problem med just den biten. Kunde hon inte fått en kommentar om sitt långa hår eller något sånt i stället?!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Oftast brukar en person som säger såna onödiga kommentarer vara avundsjuk och/eller väldigt osäker på sig sj och sitt utseende och mår då bättre för stunden av att hacka på andras utseende.

Postat av: Sara

vilken onödig kommentar, varför håller vissa på sådär?

2007-10-02 @ 17:21:07
URL: http://SaraWikstrom.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback