Min dag

Imorse ställde vi i alla fall klockan på 8.15 så man skulle få kunna dra sig en stund. Det är ju så fruktansvärt kallt att kliva ur sängen på mornarna. Det är ju så himla skönt att ligga under täcket och bara ligga där. Speciellt när man har en fantastisk dotter som ligger och sover bredvid en. När klockan ringde första gången låg Lippa fortfarande och sov tätt intill mig. Hon reagerade inte alls på att mobilen pep, men som tur var så gjorde jag det. Men tryckte på snooze så man fick ligga kvar där en stund. Andra gången när det pep i mobilen så reagerade hon lite grann och började knorva runt innan hon satte sig upp och kollade yrvaket på mig och log. Finns det något vackrare?

I vanliga fall brukar Filippa få krypa runt och leka en stund innan hon får sin frukost. Men idag hade vi inte riktigt tid med det. Direkt när vi kom upp på övervåningen satte jag på teven och barnprogram, inte för Lippas skull kanske, mer för min. Sen gick jag ut i köket och gjorde ordning min frukost. Te och mackor. Efter jag halv slängt i mig frukosten var det dags för Filippas gröt. Fruktgröt med päron och banan smak. Hon har aldrig ätit den förut så var kul att se vad hon tyckte om den, och den toma skålen pratar nog för sig själv.


Efter frukosten sprang jag ner och klädde på mig, jeans och en lång polo. Letade reda på lite kläder till lill skrutten och klädde på henne. Men irriterande nog kunde jag inte hitta hennes strumpor. Eller jag hittade två strumpor, men av olika par. En rosa med bamse på och en grön. Väldigt fint! Slängde en titt på klockan och konstaterade att jag absolut inte hade någon tid med strumpletande. Pappa sa att han kunde ha Filippa hemma hos sig så slapp jag stressa ännumera. Klär på mig ytterkläderna och går till bussen. Glad över att jag slipper springa, som jag hade behövt göra om jag skulle haft vagnen med mig.


Mötte Anki precis innan för dörren till klassrummet och vi gick direkt ner till fiket och hon bjöd mig på en te. Vi satt och pratade en stund om Flippa och barn överhuvudtaget. Sen gick vi in lite på projektarbetet som jag ska göra under hösten och våren. Först hade hon inte tyckt att det varit någon bra idé, men efter att hon tänkt efter en stund älskade hon idéen. Så nu ska jag göra min egna kokbok.  Vid halv elva tiden gick vi upp till klassrummet och jag presenterade mig för den nya klassen som verkar vara riktig trevlig. Berättade lite varför jag inte kunde ta studenten när jag egentligen skulle gjort det och sådär. Och Anki la in att Filippa var hur söt som helst.


Starx efter tolv kom jag hem till en glad Filippa som mötte mig i hallen. Hon verkade glad över att se mig, men hade inte strulat något med pappa. Hon hade lekt en stund och sen krypit upp i hans knä och somnat. Och sen har jag inte hunnit med så mycket mer idag. Har tagit det lugnt eftersom jag fortfarande är lite förkyld. Förkylningen har blivit bättre sen igår, men halsontet har nästan blivit värre. Får lite rethosta.

image193


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Gud så söt :)


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback