Tandfen har varit på besök

Imorse vaknade Lippa som vanligt vid ungefär halv nio och hoppa runt i min säng som en tok. Men jag var ganska trött och tyckte inte det var lika kul som hon. Så jag satte ner henne i hennes säng så hon skulle få spralla av sig där, utan att hoppa på mig. Under tiden låg jag och halv sov i min säng bredvid. När mamma gick upp kom hon in och hämtade Lippa och bytte blöja på henne så jag skulle kunna få ligga kvar en stund till och bara njuta av värmen i sängen. Vilket var hur skönt som helst.

När jag kom upp var frukosten färdig och det var bara att hugga in. Filippa blev avundsjuk över att vi fick äta smörgåsar och dricka te ur roliga koppar med fina figurer på. Så det var bara att gå till frysen och leta fram rostbröd och tina upp, skära i små tärningar och servera lill fröken. När mamma (Lippas mormor) druckit upp sitt te var koppen fortfarande väldigt intressant, så Lippa fick provdricka lite ur muggen. Tror hon tyckte det luktade ganska gott i muggen för hon försökte trycka in hela huvudet i koppen och slicka i botten. Nog för att hon är liten, men inte så liten.
Sen var det grötdags för Filippa, det är alltid lika gott. Fast idag var det kladdigare än vanligt. Det var gröt överallt och det slutade i ett bad i diskhon. Det var uppskattat, för hon bara satt där och njöt i vattnet. Man blev faktiskt lite avundsjuk.

När min syrra kom upp och busade lite med Filippa så märkte vi att tandfen varit på besökt och lämnat ett litet spår. Högra framtanden där nere hade börjat kika fram i tandköket. När man känner med fingret känner man en vass sak som sitter där. Och denna sak, är Filippas första tand!
Vissa tycker nog att hon är ganska sen med att få sin första tand eftersom hon blir 8 månader nästa lördag. Men då ska jag berätta för er att jag tror faktiskt att hon har fyra tänder snart. Granntanden till den som kikat fram nu är på god väg, och kanske till och med bryter igenom dom närmaste dagarna, kanske imorgon. Och i överkäken börjar det synas lite grann också, men än så länge är det bara något vitt som man ser genom tandköttet.

På eftermiddagen åkte hela familjen till skärholmen och handlade lite grann. Men vi köpte ingenting till varken mig eller Filippa. Syrran skulle köpa lite smink och pappa skulle köpa mat till sina älskade fåglar som han har på besök varje höst och vinter. Och nu har vi inte hunnit med så mycket mer.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hur gammal är din syrra? :)

Postat av: Tess svarar Sara

Hon är 18 år, född -89. :)

2007-10-13 @ 23:46:54
URL: http://terri88.blogg.se
Postat av: Vivian

komigen nu uppdatering tess :)

2007-10-19 @ 23:34:10
URL: http://vivian.blogg.se
Postat av: Nathalie

Vincent, som blev sju månader i måndags, har inte fått några tänder än. Man känner inte ens att de är på väg. Så inte tycker jag att det var så väldigt sent inte :)

2007-10-25 @ 14:17:46
URL: http://meandmymen.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback