Lite bilder och sådär

Idag har det varit One tree hill marathon igen. Underbart måste jag bara säga. Det är ju inge fel att vila ögonen på Chad Michael Murray direkt, och inte på James Lafferty heller. Så imorgon blir det ännu meraOne tree hill när tiden tillåter det. Har ju första och andra sesongen att kolla igenom och har bara kollat på dom 8 första avsnitten. Så har mycket kvar. :)

Igår kväll somnade Lippa tidigare än vanligt, redan vid kvart över åtta. Min första tanke var ååh nej nu kommer hon vakna hur tidigt som helst, men det gjorde hon inte. Hon vakna starx innan nio tror jag det var. Vid tio tiden fick hon gröt, och då grisade hon så mycket så det var bara att slänga ner henne i ett varmt och skönt bad, i diskhon. Jag hade tänkt gå ner och bada henne i sin balja, men så kom jag på att jag har ont i mitt förbaskade knä och inte kan stå på det. Så det fick bli diskhon som hon älskar att sitta och plaska i.
Sen passade Lippa på att busa med sin morfar innan han åkte iväg för att fixa en del grejer. Och sen var det dags för tvtittande. När man är hemma hela dagarna så kollar man ju i stort sätt på all skit som går på tv, så nu är vi fast i skilda världar repriserna. Och någonstans där mitt i skilda världar somnade Lippa liggandes på mig. Och som tur var så hade jag laddat dvd med One tree hill så det bara var att trycka på play, för jag misstänkte att hon skulle somna. Men att hon skulle sova i ungefär 2 ½ timme hade jag aldrig trott.

När hon vakna var det dags att busa och ha sig igen, men en enorm energi. Men det kan jag ju förstå att hon hade efter den tuppluren. Nu kryper hon med världens raket fart, när hon väl kryper vill säga. För nu har hon tröttnat på att krypa och ska ställa sig upp hela tiden. Givetvis mot saker, allt som mitt ben till soffbordet, hennes leklåda och jag vet inte vad. Kan bara sammanfatta det med ordet ALLT! Och hon är kaxig vill jag lova. Står hon själv vid bordet kan hon börja flaxa och slå i bordet med båda händerna. Men det är ju så dom lär sig. :)

Till middag åt hon en hel (stor) burk, vilket hon inte gjort förut. Men någon gång ska ju vara den första. Och som mätt och belåten fick hon ligga och vila med sin moster i mosters säng, medan jag gick ner till affären och köpte grädfil och lite andra saker som vi behövde till våran middag. Idag serverades det Taco, mums!
Efter maten åkte alla utan jag och Lippa till maxi, så medan Lippa kröp runt över allt på övervåningen passade jag på att röja undan i köket. Och var färdig lagom till idol började.
Väntade tills en av mina favoriter (Patrizia) sjungit sen gick jag och gjorde gröt till lillis, men trodde inte hon skulle äta speciellt mycket eftersom åt så mycket middag, men hon slicka rent tallriken. Sen gick vi ner för att natta.

Så ser väl våran dag ut ungefär. :)
Här kommer lite bilder.

image176
(Tagen i lördags innan jag åkte till Mikaela) Morfar tyckte jag skulle sitta i leklådan.

image177
(Tagen i lördags) Väntar på bussen när vi ska till Mikaela.

image178
(Tagen i söndags innan mitt knä hoppa ur led) Såhär roligt är det att gunga.

image179
Lippas pulka hon fick av min farmor och farfar. Söt va?

image180
Ligger och myser i soffan med mosters täcke.

image181
Sist men inte minst en bild på busiga Lippa som är tagen idag. Ser hon inte vrålbusig ut?


Kommentarer
Postat av: Mikaela

One tree hill med en massa ögongodis, mumma ;)
Är helt klart avis ^^
Härliga bilder på Lippa, som vanligt ;P
Saknar er!
Kramar


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback