Lördag, kräftskiva

Svar på Jessicas kommentar;
Hej hej, hittade din blogg idag och har suttit och läst lite, tack för en trevlig läsning. En fråga bara, är du och Filippas pappa tillsammans? Ta hand om er! =)

Vad roligt att du tyckte om min blogg, alltid kul att någon tycker om det man skriver. Nej, jag och Filippas pappa är inte tillsammans. Han träffar henne ungefär tre gånger i veckan i alla fall. :)

Svar på Thereses kommentar;

åh.. kryper redan.. hon är väl inte så gammal? :) längtar tills min lilla börjar krypa.. hihi.

Hehe aa hon kryper, om det är tidigt eller inte vet jag inte riktigt. Har inget att jämföra med. Men hon är 6 månader, 2 veckor och 5 dagar. Min lilla fröken börjar bli stor!

Nu till dagens inlägg.
Eftersom pappa skulle ha en kräftskiva idag med sina arbetskamrater plus fruar så var det bara att börja städa direkt efter frukosten. Det är ju ganska bra att Lippa kryper så behöver man inte bära runt på henne samtidigt som man plockar, man har henne efter sig som en liten svans istället.
Efter att plcokat undan mina saker plus lite annat skräp så tog jag fram dammsugaren och dammsög hela övervåningen och sen var det dags för moppen att komma fram ur hörnet. Men då fick Lippa hoppa ner till undervåningen och leka med sin mormor så jag inte skulle svabba bort henne också.
Sen gick jag också ner och började städa i mitt rum. Eller rättare sagt sortera Lippas kläder. Och gud vad mycket kläder hon har, eller ska jag säga hade kanske. Eftersom jag sorterade bort en hel kartong med urväxta kläder. Allt under 74 var bara att lägga undan.
Mitt i allt städande lyckades klumpiga jag ut för en liten olycka. Förut när vi flyttade ner ligggrejen i Lippas säng så ramlade det bort en liten planka som vi glömde sätta tillbaka och den låg bredvid Lippas garderob. Men det visste inte jag. Och gick in i mitt rum igen med ganska tunga och snabba steg och klev rakt på plankan. Och okej om det bara varit plankan, men den här hade självklart två spikar som stod rakt upp som jag fick in ungefär 1-1½ cm i foten. Jag skrek att mamma skulle komma snabbt och bad henne dra ut plankan. Jag satte mig ner på golvet och började skratta och kolla på allt blod som rann från hälen. Mamma gick och hämtade "sjuklådan" och kom och plåstrade om min fot. Fyhelvete vad ont det gjorde i foten!

Vid starx efter två kom Chr, Jo och San hit för att hälsa på Lippa. Dom skulle till Ikea och hade ju ändå vägarna förbi, så det tyckte jag var riktigt roligt. Var roligt att se dom igen, för om jag inte minns helt fel har jag inte träffat Chr sedan dopet i maj. Shit, vad länge sedan det var!

Vid fem ramlade dom två första gästerna till pappas kräftskiva in. Egentligen var det sagt klockan sex, men dom här två bor på landet och bussarna går så sällan så dom fick vara ett undantag. C och jag satt och pratade med dom i en timme, vilket var riktigt trevligt. Trodde aldrig att pappas arbetskamrater skulle vara sådär trevliga. Och nu hade dom ju fruarna med sig också.
Vid sex kom resten in ramlande och direkt var ljudnivån på max, men Lippa verkade trivas med allt folk ändå. Ingen sur min alls, inte ens när dom kom fram för att hälsa. Började nästan direkt prata med Mo, en av karlarnas fruar. Vi hamnade bredvid varandra vid bordet och pratade nästan hela tiden. Att man kan trivas så pass bra i vuxet sällskap. :)
Det är tyvärr bara en av pappas arbetskamrater som jag inte tycker om. För det första hör man inte riktigt vad han säger för han har bara bott i Sverige i 8 år. Och för det andra så pratar han inte med mig, utan med mina bröst. Hatar när killar gör så, och framför allt när gubbar gör sånt. Han har till och med barnbarn liksom. USCH!

image135
Lippa liggsitter i soffan.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Söta Lippa :)

2007-09-08 @ 21:25:20
Postat av: Lena

Jag gillar också din blogg, du verkar vara väldigt mogen för din ålder och en bra mamma. Blev glad att höra att Filippa träffar sin pappa så ofta, den kontakten är ju så viktig. Och hon låter tidig om hon redan kryper, mitt brorsbarn är nio månader och kryper inte än...

2007-09-09 @ 13:58:40
Postat av: kussinfinen din

SÖTA lilla Lippa gumman! :) Gusingen vilken charmig bild på troll ungen! ;p


Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback