Måndag, bara massa sovprat och lite bilder

Med en kopp te, lite godis och en sovande Lippa är jag nu berädd att skriva ett liet inlägg om dagen.
Jag hade lite problem att somna igår för jag hade ont i magen, eller den kurrade så mycket så jag kunde inte konsentera mig på att sova. Så smsade en stund med J, vilket var ganska trevligt. J jobbade och hade det ganska tråkigt och jag låg i sängen och kunde inte sova.
Men någon gång mellan smsen lyckades jag i alla fall somna. Sist jag kollade på klockan var den en bit över två, och när jag vaknade på morgonen hade jag ett sms från J som jag inte läst eftersom jag somnade och det skickades vid halv tre. Så någon gång där imellan somnade jag.
Och vid fyra tiden vaknade Lippa och ville ha mat, trodde jag i alla fall. Hon åt en liten stund och verkade somna om, men det var lite tveksamt så la henne i min säng. Men när jag la ner henne var hon hur pigg som helst och det gick inte att få henne somna om. Satte ner henne i hennes säng runt fem och gick och kissade, smörjde händerna och sådär. När jag kom tillbaka tyckte jag att det lyckade lite äckligt, men tänkte inte så mycket på det först. Tog upp Lippa ur sin säng för att se om det skulle gå och mata henne till sömns nu. Och då tyckte jag att det luktade ännu mera och luktade lite på hennes blöja, och mycket riktigt det kom där ifrån. Jaha, då var det bara att kravla sig ur sängen igen då och gå och byta blöja. Och inte nog med det, det var bara att slänga pyjamasen i smutsen också för det hade läckt.
Vid tjugo i sex hör jag mamma komma ut från deras rum för att gå upp och äta frukost. Strax efter hon gått upp går jag upp efter med Lippa för att hämta en ny pyjamas. Ville egentligen inte gå upp först för trodde hon skulle vägra somna ännu mer då. Man får ju för sig såna där saker ibland. Men efter att suttit i sängen med en sprallig Lippa insåg jag att hon inte kunde bli piggare så gick upp och hämtade en pyjamas för att slippa en kall Filippa.
När jag kom ner igen så testade jag att mata henne igen, och vips så somna hon. Guuuud, vilken lättnad det var. Kollade på klockan och såg att den var nio minuter över sex. Åååh, låt mig sova några timmar, snälla gör så Lippa sover åtminstone till klockan nio. Låg jag och tänkte.
Klockan tio över tio vaknade en glad Lippa!

Så idag har vi inte gjort speciellt mycket, har liksom inte orkat det eftersom jag sovit så dåligt två nätter i rad. Så ska nog gå och sova tidigt idag. Om jag nu kan somna.
Vid tre-fyra var Lippa gnällig och verkade jätte trött. Gnuggade ögon och gäspade ibland, men det gick inte få henne att sova. Så då tog vi en promenad ner till ica (som jag skrev förut idag) och tänkte att hon kanske kunde somna på vägen dit. Men nej, inte det inte.
Vid halv sju somnade hon. Sov inte en blund på hela dagen.

Lippa har börjat vakna mer och mer på nätterna för att äta och nu insåg jag att hon står sig inte längre hela nätterna på att bara ammas. Så från och med ikväll så blir det gröt som sista mål och så kompliterar jag med amning efteråt. Så får se om det blir någon skillnad. :)

Oj, det blev ett inlägg om nästan bara om sömn. Vad trist egentligen. Men ja, finns inte så mycket mer att skriva om eftersom jag inte gjort något idag.
Lippa har i och försig busat hela dagen. Man hinner bara sätta ner henne på golvet eller hennes filt så kryper hon iväg till närmaste sladd. Så säger man "Nej", "Ajabaja", "Den får inte Lippa röra" osv, och då möts man av ett jätte stort flin. Hur förnedrad känner man sig inte när man står eller sitta där och försöker vara allvarlig och bestämd, så skrattar hon bara. Men skam den som ger sig, en vacker (eller regnig) dag lär hon sig att man verkligen menar allvar. Än så länge fattar hon i alla fall att man menar att hon inte får ha sladden i munnen eller i handen för hon släpper den i alla fall. :)

Nej, nu är mitt te slut för länge sedan och min mage skriker efter något att äta så dags att runda av här för att gå upp och rota i skåpen igen. Men lägger in lite bilder från dagen som jag i alla fall tagit.

image139
Först en Lippa som ligger i vagnen för att somna. Men Lippa vill inte riktigt samma sak och försöker sätta sig upp hela tiden.

image140
Så det var bara att ta upp ryggstödet och låta henne sitta i vagnen.

image141
Sen dom snygga benen som ser till att vagnen kommer någonstans. ;D

image142
Lippa har hittat "napp hållaren" och suger på den istället för på nappen. Nu är vi på väg hem.

image143
Sen en Lippa som står mellan mina ben och ser vettskrämd ut. haha

Kommentarer
Postat av: Kristin

Okej tack så mkt. Nu undrar jag bara hur bildkåden ser ut som du har? Hur den är skriven. om man skriver (img scr="") eller hur ser den ut? Tack mvh kristin

Postat av: Mikaela

Tur att du fick sova till slut ;)

2007-09-11 @ 11:41:05
Postat av: Anonym

vettskrämd heter det...

2007-09-12 @ 01:23:46
Postat av: Estelle

Vaaa sööt!

2007-09-15 @ 02:46:14
URL: http://estelles.blogg.se

Skriv vad du tycker här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback